Audi S3 Limousine debiutuje na polskim rynku
Po dość długim oczekiwaniu topowy wariant modelu Audi A3 wreszcie trafia na polski rynek. Mowa tu o odmianie Audi S3 Limousine, czyli aucie mocnym i komfortowym zamkniętym w niewielkim nadwoziu. Niestety cena nie należy do niskich, ale o tym wspomnimy na końcu.
Audi S3 Limousine plasuje się na szczycie oferty, nic więc dziwnego, że cena również do niskich nie należy. W dużym skrócie, nasz główny bohater to kompaktowe auto z napędem na wszystkie koła. Pod maską mamy 2,0-litrową jednostkę TFSI o mocy 300 KM z momentem obrotowym na poziomie 380 Nm. W tym modelu sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 4,9 sekundy ze skrzynią S tronic oraz 5,3 z manualną przekładnią. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h zaś średnie zużycie paliwa to około 7 l/100km.
O dodatkach i cechach szczególnych mówi sam producent:
Zastosowane tu usportowione zawieszenie sprawia, że karoserię Audi S3 Limousine osadzono o 25 mm niżej niż w konwencjonalnym modelu. Za 18-calowymi kołami, w które pojazd wyposaża się seryjnie, pracują olbrzymie hamulce. Przednie tarcze mają średnicę 340 mm. Progresywne wspomaganie kierownicy z napędem elektrycznym różnicuje przełożenie na pośrednie przy środkowym położeniu kierownicy i bardziej bezpośrednie przy dużym skręcie kół. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego, a elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride dostępny jest opcjonalnie.
Topowa wersja S3 Limousine charakteryzuje się także zmodyfikowanym wyglądem zderzaków, osłony chłodnicy Singleframe, wlotów powietrza, obudowy lusterek bocznych, progów i tylnego spojlera. W strefie dyfuzora znajdują się cztery owalne końcówki rur układu wydechowego, zaopatrzone w chromowane osłony. We wnętrzu Audi S3 Limousine znajdziemy sportowe siedzenia (opcjonalnie fotele sportowe S), wskaźniki instrumentów z szarymi tarczami, a także czarne, trójwymiarowe listwy dekoracyjne.
Niestety cena nie należy do atrakcyjnych, ale nie jest to auto dla każdego. Audi S3 Limousine z manualną skrzynią biegów kosztuje 169 570 PLN, a w wersji z automatyczną przekładnią S tronic koszt podskakuje do kwoty 178 370 PLN.