Audi RS5 Sportback w końcu dotarło do Polski. Cena poniżej pół miliona
Prawie rok po światowej premierze podczas wystawy w Nowym Jorku Audi RS5 Sportback w końcu pojawi się w sprzedaży również na polskim rynku. Ceny za to pięciodrzwiowe Audi z silnikiem V6 zaczynać się będą od 415 tys. zł.
Pod maską Audi RS5 Sportback pracować będzie silnik 2.9 TFSI V6 biturbo o mocy 450 KM i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm, dostępnym w przedziale pomiędzy 1900 a 5000 obr/min. Tak uzbrojone Audi do 100 km/h przyspieszy w zaledwie 3,9 sekundy, a opcjonalnie dostępna prędkość maksymalna to 280 km/h.
Za przeniesienie napędu odpowiada sportowo zestrojona, ośmiobiegowa skrzynia biegów tiptronic ze zoptymalizowanymi sekwencjami zmiany biegów. Naturalnie na wyposażeniu znalazł się stały napęd na cztery koła quattro z samoblokującym się centralnym mechanizmem różnicowym. Napęd asymetrycznie (40:60) przekazuje moc silnika na koła i zapewnia dynamiczne prowadzenie z możliwie najlepszą przyczepnością – maksymalnie 70% może trafić na oś przednią i 85% na tył. Opcjonalnie dostępny sportowy mechanizm różnicowy o specjalnym zestrojeniu RS zapewnia jeszcze szybsze reakcje podczas przyspieszania i skrętu kierownicą.
Za mocniejszym silnikiem poszły również zmiany w układzie jezdnym. Standardowe zawieszenie RS sport obniża karoserię o siedem milimetrów w porównaniu z Audi S5 Sportback. Audi Sport oferuje również sportowe zwieszenie RS sport z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC), ceramicznymi hamulcami oraz z dynamicznym układem kierowniczym zestrojonym specjalnie pod potrzeby modeli typu RS.
Stylistycznie RS5 Sportback będzie się wyróżniał zwiększym rozstawem osi, krótkimi zwisami i długą maską silnika. Ponadto mamy szeroki i płaski grill Singleframe z matowo-czarnym logo quattro oraz masywne wloty powietrza z charakterystyczną dla modeli RS kratownicą o strukturze plastra miodu. W tylnej części znakiem rozpoznawczym będą dyfuzor, układ wydechowy RS z owalnymi końcówkami rur, a także montowany seryjnie na klapie bagażnika spojler.
Standardowo RS5 Sportback wyposażone jest w 19-calowe, kute felgi. Opcjonalnie dostępne są felgi 20-calowe. Klienci mogą indywidualizować swoje nowe Audi RS 5 Sportback, wybierając jeden z pakietów stylizacyjnych: błyszcząca czerń, matowe aluminium lub carbon.
Wnętrze nowego Audi RS5 Sportback w całości utrzymane jest w czarnej tonacji, na długiej liście wyposażenia znajdziemy liczne rozwiązania zwiększające komfort i bezpieczeństwo podróżowania. Sportowy charakter kabiny podkreślają m.in. fotele RS – opcjonalnie z przeszyciami w kształcie plastra miodu i pokryte skórą Finenappa – czy też spłaszczona u dołu skórzana kierownica.
Nowe Audi RS5 Sportback można już zamawiać w polskich salonach niemieckiej marki, choć pierwsze egzemplarze pojawią się w połowie roku. Ceny pięciodrzwiowego Sportbacka rozpoczynają się od 414 900 złotych.