Audi RS5 Cabriolet - już w polskich salonach
Po oficjalnej polskiej premierze na targach Poznań Motor Show 2013, Audi RS 5 Cabriolet trafia do salonów sprzedaży Audi na terenie całego kraju. Przypomnijmy sobie czym charakteryzuje się ten model i ile trzeba za niego zapłacić.
W informacji prasowej Audi czytamy:
"Nowe dynamiczne Audi kosztuje 434 970 PLN. W wyposażeniu standardowym znajdziemy m.in. napęd na cztery koła quattro, wspomaganie parkowania plus, podgrzewane siedzenia przednie, automatycznie zapinane pasy bezpieczeństwa, osłonę przed wiatrem, pakiet „oświetlenie wnętrza”, ksenonowe reflektory z diodowymi światłami do jazdy dziennej, sportowe zawieszenie, komfortowe wnętrze utrzymane w sportowej stylistyce RS oraz ogromny pakiet rozwiązań wpływających na bezpieczeństwo, komfort i wygląd samochodu. Bogata jest również oferta dodatków i akcesoriów opcjonalnych."
Przypomnijmy, że Audi RS5 Cabriolet zadebiutowało na Salonie Samochodowym w Detroit. Pod maską tego modelu znajdziemy wolnossącą jednostkę V8 o pojemności 4,2-litra i mocy 450 KM osiąganych przy 8250 obr./min. Moment obrotowy na poziomie 430 Nm dostępny jest w zakresie między 4000 a 6000 obr./min.
Audi RS5 Cabrio będzie oferowane jedynie z 7-biegową skrzynią S tronic, która przekazuje moc na wszystkie koła w systemie quattro. W opcji pojawi się sportowy dyferencjał, który aktywnie rozkłada moc pomiędzy koła tylnej osi. Zdaniem producenta z Ingolstadt, nowe Audi RS5 Cabrio przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,9 sekundy, zaś prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Na specjalne życzenie Audi zdejmie kaganiec i auto będzie w stanie rozpędzić się do 280 km/h. Średnie zużycie paliwa jednostki V8 to około 10,7 l/100km.
Z zewnątrz Audi RS5 Cabrio wyposażono w te same dodatki co model Coupe w odmianie RS. Mamy więc poszerzane nadkola, które mieszczą 19-calowe felgi aluminiowe z oponami 265/35 w standardzie lub 20-calowe felgi z oponami 275/30 w opcji. Oprócz tego mamy nowe zderzaki, listwy progowe, grill oraz delikatny spojler.
We wnętrzu zamontowano spłaszczoną na dole kierownicę, sportowe fotele obite skórą i Alcantarą, carbonowe dodatki i akcenty w kolorze fortepianowej czerni. Oczywiście dach jest składany automatycznie przy prędkości do 50 km/h. Czas otwierania to 15 sekund, zaś zamykania 17 sekund.