Audi RS5 Cabriolet - coś na wieczorne mrozy
Na śniadanie mieliśmy Audi RS6 Avant, na podwieczorek zaś Audi RS5 Cabriolet. Być może takie auto na obecną porę roku i panujące warunki nie jest najszczęśliwszym wyborem, ale mimo wszystko warto przypomnieć sobie letnią aurę i klimat. Sprawdźmy co oferuje najnowsze Audi RS5 Cabriolet.
Audi RS5 Cabriolet zadebiutował na Salonie Samochodowym w Paryżu, sprzedaż wystartuje na początku 2013 roku, ale dopiero teraz producent zaprezentował nowe zdjęcia modelu oraz niespełna 12-minutowy film prezentujący auto w ruchu. A czy oprócz przyjemnego wyglądu to auto ma coś do zaoferowania?
Pytanie raczej retoryczne, ale nieobeznani w temacie z pewnością będą mile zaskoczeni. Pod maską Audi RS5 Cabriolet znajdziemy wolnossącą jednostkę V8 o pojemności 4,2-litra i mocy 450 KM osiąganych przy 8250 obr./min. Moment obrotowy na poziomie 430 Nm dostępny jest w zakresie między 4000 a 6000 obr./min.
Miłośnicy ręcznej skrzyni biegów z pewnością nie będą zachwyceni, gdyż nawet w opcji nie ma możliwości wyposażenia auta w taką przekładnię. Auto będzie oferowane jedynie z 7-biegową skrzynią S tronic, która przekazuje moc na wszystkie koła w systemie quattro. W opcji pojawi się sportowy dyferencjał, który aktywnie rozkłada moc pomiędzy koła tylnej osi.
Zdaniem producenta z Ingolstadt, nowe Audi RS5 Cabriolet przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,9 sekundy, zaś prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Na specjalne życzenie Audi zdejmie kaganiec i auto będzie w stanie rozpędzić się do 280 km/h. Średnie zużycie paliwa jednostki V8 to około 10,7 l/100km.
Na rynku w Niemczech nowe Audi RS5 Cabriolet kosztuje 88 500 euro. Da porównania model Audi RS5 Coupe to koszt startujący od poziomu 78 200 euro.