Audi RS4 Avant po zmianach. Pod maską jednak po staremu
Po dwóch latach od premiery rynkowej przyszła pora na pierwszą modernizację Audi RS4 Avant. Średniej wielkości kombi niemieckiej marki w topowej wersji silnikowej otrzyma nieznacznie zmienione nadwozie, inne wykończenie wnętrza oraz nowe elementy na liście wyposażenia. Układ napędowy z 2,9-litrowym silnikiem biturbo pozostanie natomiast niezmieniony.
Wzorem innych modeli z czterema pierścieniami na grillu przeprojektowana została osłona chłodnicy Singleframe, która została poszerzona i jednocześnie spłaszczona. Podobnie jak w RS6 Avant mamy kratownicę o strukturze trójwymiarowego plastra miodu w kolorze błyszczącej czerni.
Zmodyfikowane zostały również diodowe reflektory, a za dopłatą dostępne będą reflektory matrycowe (Matrix LED) z przyciemnianymi szkłami. Wyróżnikiem tej wersji silnikowej będą także nadkola z zamontowanymi na nich blisterami quattro, które są szersze o 30 mm od tych z Audi A4 Avant.
Nabywca będzie mógł jeszcze bardziej wyróżnić się na drodze, wybierając jeden z trzech dostępnych pakietów stylistycznych. Do wyboru są „gloss black” (błyszcząca czerń”), „matt aluminium” (matowe aluminium”) oraz „carbon”. Każdy z nich oferuje różnego rodzaju dodatki stylistyczne na progach, obudowach lusterek czy też zderzakach.
Kolejnymi wyróżnikami tego wariantu są czarne relingi dachowe, a także specyficzne dla modeli z rodziny RS spojler na tylnej krawędzi dachu, wkładka dyfuzora oraz chromowane końcówki układu wydechowego. Opcjonalny układ wydechowy RS sport z czarnymi końcówkami wytwarza sportowy dźwięk, który kierowca może dostrajać samodzielnie za pośrednictwem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Odświeżony RS4 Avant fabrycznie wyposażony jest w 19-calowe, kute z aluminium felgi w rozmiarze 265/35. Na życzenie dostępne są również felgi 20-calowe w różnych stylistykach
Za napęd Audi RS4 Avant odpowiedzialny jest silnik 2.9 TFSI V6 biturbo o mocy 450 KM i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm dostępnym w szerokim zakresie od 1900 do 5000 obr/min. Moc jednostki za pośrednictwem sportowej, ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic trafia do stałego napędu na cztery koła quattro. To wystarczy, aby RS4 Avant rozpędziło się do 100 km/h w zaledwie 4,1 s. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, ale dzięki pakietowi dynamicznemu RS można to ograniczenie podnieść do 280 km/h.
Według cyklu WLTP średnie zużycie Audi RS4 Avant ma oscylować w granicach 9,2 l/100 km. W porównaniu z modelem poprzednim spalanie jest więc mniejsze o 17%, co zawdzięcza m.in. zoptymalizowanemu procesowi spalania wg cyklu B.
Wnętrze Audi RS4 Avant utrzymane jest w całości w czerni, którą rozświetlają diodowe pasma świetlne w konturach drzwi i w krawędziach konsoli środkowej. Również dostępny na życzenie pakiet stylistyczny RS może nieco ożywić wnętrze. Kierownica, dźwignia zmiany biegów oraz podparcia kolan pokryte są Alcantarą z kontrastowymi, czerwonymi przeszyciami.
Nowością w odświeżonym RS4 Avant jest system multimedialny MMI touch z nowym wyświetlaczam o przekątnej 10,1 cala stworzonym specjalnie dla rodziny RS. Umieszczony jest on w centralnej części tablicy rozdzielczej i delikatnie zwrócony w stronę kierowcy. Tak jak w innych modelach Audi zrezygnowano z centralnego pokrętła na konsoli środkowej, a sterowanie wszystkimi funkcjami odbywa się za pośrednictwem dotykowego ekranu MMI touch.
Ponadto struktura nowego oprogramowania jest łatwiejsza w obsłudze. Funkcja obsługi językiem naturalnym rozumie wiele fraz z języka potocznego i szybko przekształca je w polecenia. Nawigacja nowego RS4 Avant jest z kolei bardziej uniwersalna i przyjazna dla użytkownika. Gama usług Audi connect i Audi connect plus zawiera m.in. usługi Car-to-X korzystające z funkcji rozproszonej inteligencji floty Audi.
Delikatne zmiany objęły także kierownicą. Kierowca może włączyć teraz tryb RS1 lub RS2 systemu Audi drive select za pomocą nowego przycisku „RS MODE” na spłaszczonej u dołu, pokrytej skórą sportowej kierownicy wielofunkcyjnej. Znacznie większe są aluminiowe manetki zmiany biegów.
Zamówienia na odświeżone Audi RS4 Avant będą przyjmowane już w październiku, a pierwsze egzemplarze trafią do europejskiej sieci dealerskiej Audi w grudniu br.