Audi RS3 Sportback - oficjalne fakty i zdjęcia!
Oto i jest! Po wielu latach oczekiwań, Audi odsłoniło wreszcie swoją kompaktową rakietę oznaczoną nazwą RS3 Sportback. Oglądając oficjalne zdjęcia i zapoznając się ze szczegółami technicznymi, musimy przyznać, że nowy model został doskonale przygotowany do walki z konkurencją!
Z zewnątrz, najpotężniejszy wariant „trójki” zwraca na siebie uwagę przede wszystkim ogromnymi kołami. Kompaktowe nadwozie RS3 zdobią 19-calowe, 5-ramienne obręcze aluminiowe „obute” w nisko-profilowe ogumienie (o rozmiarze 235/35 z przodu i 225/35 z tyłu).
Karoserię nowego Audi zaopatrzono też w agresywne dodatki stylistyczne z pasem przednim wykończonym antracytem oraz zderzakami wykonanymi z połączenia tworzywa sztucznego i włókna węglowego. Wprawne oko zauważy ponadto obniżony prześwit (o 25 mm w stosunku do standardowego A3).
Specjaliści niemieckiej firmy nie zapomnieli oczywiście o modernizacjach wnętrza – kabina pasażerska RS3 zyskała na ekskluzywnym wizerunku dzięki zastosowaniu dodatkowych wykończeń ozdobnych (do wyboru Piano Black lub Aluminium Race), zmienionej kierownicy spłaszczonej u dołu, a także sportowych foteli obszytych skórą Fine Nappa.
Ani nadwozie, ani też wnętrze nie są jednak tym, czym nowe Audi wyróżnia się najbardziej – najciekawszy element samochodu ukryto pod jego maską. Przednia pokrywa skrywa 2,5-litrową, 5-cylindrową jednostkę turbodoładowaną, którą zaczerpnięto z Audi TT-RS.
Zarówno moc, jak i moment obrotowy stoją tu na bardzo wysokim poziomie – do dyspozycji jest bowiem 340 KM oraz 450 Nm. Potężny moment napędowy generowany przez silnik przenoszony jest na obie osie (napęd Quattro) za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni S tronic.
Nieprzeciętne parametry jednostki napędowej idą rzecz jasna w parze z nieprzeciętnymi osiągami – sprint do pierwszej „setki” to dla RS3 kwestia 4,6 sekundy, prędkość maksymalna wynosi natomiast 250 km/h (z elektronicznym ogranicznikiem).
Zastosowanie ponad 300-konnego silnika poszło oczywiście w parze z ulepszeniem zawieszenia oraz układu hamulcowego. Doskonalsze własności jezdne gwarantuje aluminiowe zawieszenie z kolumnami MacPhersona z przodu i układem 4-wahaczowym z tyłu, a skuteczniejsze zatrzymywanie zapewnia system wykorzystujący tarcze o średnicy 370 mm z przodu i 310 mm z tyłu.
RS3 dołączy do gamy modelowej Audi w przyszłym roku. W Niemczech model bazowy (ale kompletnie wyposażony) kosztować będzie 49.900 EUR (niemal 200.000 PLN). Sporo.
kaytek_rx4