Audi Roadjet Concept
Debiut w Detroit: na North American International Automobile Show Audi pokaże światu auto studyjne Roadjet Concept – pojazd, który łączy najnowszą ewolucję języka formy Audi z całkowicie nową koncepcją przestrzenną.
<b>Debiut w Detroit: na North American International Automobile Show Audi pokaże światu auto studyjne Roadjet Concept – pojazd, który łączy najnowszą ewolucję języka formy Audi z całkowicie nową koncepcją przestrzenną. </b>
<p class="maintext">Także rozwiązania techniczne napędu w tym samochodzie podążają nowymi drogami: w silniku 3.2 FSI o mocy 300 KM nowoczesna technologia pozwala na uzyskanie nieosiągalnego dotychczas połączenia mocy, spontaniczności pracy i wydajności. Ponadto w Audi Roadjet
z montowanym wzdłużnie silnikiem zastosowano po raz pierwszy sportową, 7-biegową przekładnię bezpośrednią. Jednocześnie zaprezentowane zostały innowacyjne systemy elektroniczne, które za kilka lat będą stosowane w samochodach produkowanych seryjnie. </p>
<p class="maintext">Sylwetka tego czterodrzwiowego samochodu typu hatchback wyraża nową i wyjątkową interpretację stylistyki Audi. Charakterystyczny jest przód z dynamiczną linią klina i typową osłoną chłodnicy Singleframe oraz dwoma dużymi wlotami powietrza poniżej zderzaków. Ponadto w Audi Roadjet Concept zastosowano duże przeszklone powierzchnie podkreślające przestronność i jasność wnętrza. </p>
<p class="maintext">Wymiary Audi Roadjet Concept – długość 4,70 m i szerokość 1,85 m – mieszczą się
w standardach segmentu B. Wysokość 1,55 m oraz rozstaw osi 2,85 m oznaczają jednak większy komfort przestrzenny dla pasażerów: zarówno podwyższone fotele z dużą ilością miejsca na nogi, jak i zwiększona szerokość na wysokości ramion oraz odległość do dachu dla czterech pojedynczych foteli są nowością w tej klasie samochodów. </p>
<p class="maintext">Za odpowiednią siłę napędową Audi Roadjet Concept odpowiedzialna jest kolejna generacja sześciocylindrowego silnika 3,2 litra z bezpośrednim wtryskiem benzyny FSI. Dzięki kolektorowi ssącemu o stałej długości i nowatorskiemu układowi sterowania zaworami Audi valvelift system silnik uzyskuje moc 300 KM przy 7.000 obr./min oraz moment obrotowy 330 Nm przy 4.500 obr./min. Jednak nie tylko te wartości robią wrażenie, lecz również siła ciągu
i „zrywność" silnika oraz rozwój mocy, wzrastający liniowo aż do nominalnej prędkości obrotowej. </p>
<p class="maintext">W Roadjet Concept Audi zaprezentowało po raz pierwszy sportową, 7-biegową skrzynię biegów w połączeniu z wzdłużnie wbudowanym silnikiem i stałym napędem na wszystkie koła quattro. Przekładnia ta, blisko spokrewniona z DSG z A3 i TT, łączy zalety manualnej skrzyni biegów z zaletami nowoczesnej przekładni automatycznej i stanowi nie mające sobie równych rozwiązanie przeniesienia napędu. </p>
<p><b>Źródło: Kulczyk Tradex</b>