Audi R8 V10 - tuning STaSIS Engineering trafia do Europy
STaSIS Engineering - amerykański tuner specjalizujący się w samochodach Audi - postanowił zaproponować Europejczykom pakiet modyfikacji Challenge Extreme Edition przygotowany dla modelu R8 V10 w wersjach Coupe i Spyder.
Najistotniejsze zmiany opracowane przez inżynierów STaSIS’a znalazły się pod pokrywą silnika. Potężna, 10-cylindrowa jednostka napędowa wyposażona została w turbosprężarkę TVS 2300, nowy intercooler, przeprogramowane ECU, a także zmodyfikowany układ ssący.
Dzięki zastosowaniu wymienionych modernizacji, maksymalna moc silnika R8 V10 wzrosła z 520 do 710 KM, zaś moment obrotowy – z 530 do 710 Nm. W efekcie, zmniejszył się czas potrzebny na przyspieszenie do pierwszej „setki” – z 3,7 do 3,1 sekundy.
Aby „podkręcony” silnik dostosować do możliwości układu jezdnego i hamulcowego, konstruktorzy dołożyli obniżone o 20 mm zawieszenie z amortyzatorami Ohlinsa oraz wydajniejsze hamulce z 390-milimetrowymi tarczami przednimi i 355-milimetrowymi tarczami tylnymi marki Alcon. To wszystko połączono ze sportowym wydechem wykonanym ze stali nierdzewnej.
Do pakietu tuningowego Challenge Extreme Edition, STaSIS Engineering dorzucił jeszcze zestaw nowych, 20-calowych kół, a całość wycenił na 45 tysięcy funtów (nieco ponad 200 tysięcy złotych).