Audi R8 Spyder V10 Plus 70 KM
O 70 koni mechanicznych liczniejsze będzie stado, napędzające Audi R8 Spyder V10 w wersji Plus. Nie tylko jednak większa moc, ale i mniejsza masa sprawiają, że będzie to najszybszy produkcyjny kabriolet z czterema pierścieniami na grillu.
Pod maską najnowszej odmiany sportowego kabrioleta pracuje 5,2-litrowa, wolnossąca jednostka benzynowa V10, ta sama co w standardowej odmianie modelu. W wersji Plus udało się jednak zwiększyć jej moc o 70 KM, co daje łączny wynik 610 KM. Do tego maksymalny moment obrotowy, osiągany przy 6500 obr/min, wynosi 560 Nm. W efekcie R8 Spyder Plus do 100 km/h jest w stanie rozpędzić się w czasie 3,3 s, czyli o 0,3 s krótszym, zaś maksymalna prędkość wynosi 328 km/h, o 10 km/h więcej niż w standardowej odmianie.
Za przeniesienie napędu odpowiada 7-stopniowa, dwusprzęgłowa przekłania S tronic. Audi R8 Spyder Plus posiada w standardzie stały napęd na cztery koła. W zależności od sytuacji drogowej nawet do 100 proc. momentu obrotowego może trafić na koła jednej osi. Kierowca ma do tego możliwość wybodu jednego z czterech trybów jazdy - comfort, auto, dynamic oraz individual. Auto standardowo wyposażone jest w 19-calowe felgi z oponami o rozmiarze 245/35 z przodu i 295/35 z tyłu. Za zatrzymanie tej wersji Audi R8 odpowiada ceramiczny układ hamulcowy z tarczami odpowiednio o średnicy 380 i 356 mm.
Z zewnątrz najmocniejsze cabrio Audi wyróżnia się m.in. wzmacnianymi włóknem węglowym spojlerami - z przodu poniżej przedniego grilla i w tylnej części nadwozia - czy też trapezoidalnymi końcówkami układu wydechowego. Ważący 44 kg miękki dach otwiera i zamyka się w czasie 20 s. Proces ten może odbywać się podczas jazdy z prędkością do 50 km/h.
Podczas projektowania auta starano się jak najwięcej elementów wykonać z lekkich materiałów. Dlatego też w konstrukcji nadwozia znajdziemy lekką stal o podwyższonej wytrzymałości, stopy metali lekkich czy też elementy wzmacniane włóknem węglowym. Maksymalnie odchudzone zostały także chociażby sportowe fotele, które zapewniają jednak optymalne podparcie podczas dynamicznej jazdy.
Aby w jak najmniejszym stopniu odrywać kierowcę od prowadzenia auta, wszystkimi najważniejszymi funkcjami można sterować bezpośrednio ze sportowej kierownicy. Na niej zlokalizowany został wielofunkcyjny panel sterujący, za pomocą którego możliwy będzie m.in. wybór trybu systemu Audi drive select.
W salonach Audi można już składać zamówienie na najmocniejszego kabrioleta z Ingolstadt. Cena w Niemczech startuje od 207 500 euro. Pierwsze egzemplarze Audi R8 Spyder V10 Plus trafią do właścicieli pod koniec lata br.