Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro
kabriolet z zapierającą dech w piersiach dynamiką
W odróżnieniu od coupé nie ma bocznych osłon wlotów powietrza. Elementy boczne zostały wykonane z kompozytu węglowego, podobnie jak duża pokrywa nad komorą składanego dachu. Dwa wyraźne wyoblenia nadwozia rozciągające się aż do krawędzi obrysowej i kryjące duże otwory wlotów powietrza czynią tył samochodu jeszcze bardziej atletycznym.
Tak jak w każdym kabriolecie Audi, składany dach R8 Spyder 5.2 FSI quattro wykonany jest z tkaniny - konsekwentne rozwiązanie dla wyczynowego samochodu sportowego. Miękki dach waży zaledwie około 30 kilogramów i utrzymuje masę całkowitą i punkt ciężkości samochodu na niskim poziomie. Gdy jest otwarty nie zajmuje wiele miejsca, po zamknięciu wkomponowuje się harmonijnie w linię nadwozia. Kończy się dwoma wąskimi płetwami przebiegającymi do tylnej krawędzi i podkreślającymi rozciągniętą sylwetkę.
Miękki składany dach ma napęd elektrohydrauliczny. Otwiera się i zamyka w ciągu 19 sekund, także podczas jazdy z prędkością nie przekraczającą 50 km/h. Przy otwieraniu składa się w formie litery "Z“ w swojej komorze nad silnikiem V10, przy czym pokrywa przesuwa się automatycznie. Ogrzewana tylna szyba jest chowana oddzielnie w tylnej ścianie za fotelami. Można ją wysuwać i chować niezależnie - zarówno przy otwartym, jak i zamkniętym dachu. Dodatkowa osłona przeciwwiatrowa z siatki należy do wyposażenia seryjnego; wystarczą dwa ruchy, aby zaczepić ją w ściance znajdującej się za fotelami.
Dach składa się z warstwy zewnętrznej wykonanej z gęstej tkaniny oraz podsufitki i bez żadnych ograniczeń znosi wysokie prędkości jazdy. W zamkniętym R8 Spyder poziom hałasu przy średnich prędkościach jest prawie taki sam, jak w coupé. Ścianka działowa zawiera zabezpieczenia antykapotażowe w formie dwóch elementów, które są naprężone sprężynami. Boczne poduszki powietrzne osłaniające głowę i klatkę piersiową umieszczone są w oparciach foteli. Chronią one pasażerów przy zderzeniu bocznym. Ochronę przy zderzeniu czołowym zapewniają pełnowymiarowe przednie poduszki powietrzne, natomiast w przypadku uderzenia od tyłu integralny system zagłówków minimalizuje niebezpieczeństwo urazu odcinka szyjnego kręgosłupa.
(mm)