Audi R8 e-tron cierpi na sporą nadwagę
W większości przypadków producenci podczas prezentacji nowych modeli wybierają najlepsze cechy poszczególnych wariantów i chwalą się nimi na lewo i prawo. Podczas prezentacji Audi R8 podano wagę modelu z silnikiem V10, o odmianie e-tron nie wspomniano.
I trudno się dziwić, gdyż waga modelu Audi R8 e-tron jest dość spora. Podczas gdy model z tradycyjną jednostką V10 waży około 1555 kilogramów, zaś mocniejszy wariant Plus jest o ponad 100 kg lżejszy, wersja e-tron waży aż 1840 kilogramów! To naprawdę spora nadwaga i bez znaczenia, jak dobrze ustawiono zawieszenie, różnica 285 kilogramów w stosunku do konwencjonalnej wersji z pewnością będzie odczuwalna.
Ale takie są "uroki" samochodów elektrycznych i trzeba je zaakceptować lub kupić auto z konwencjonalnym silnikiem. Na szczęście osiągi się zgadzają i Audi R8 e-tron jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 3,9 sekundy, zaś prędkość maksymalna została ograniczona do 210 km/h. Jeśli chodzi o napęd, zapewniają go silniki elektryczne o mocy około 462 KM z momentem obrotowym na poziomie 920 Nm. Zasięg?
Przy pełnym naładowaniu i podczas rozsądnej jazdy Audi R8 e-tron jest w stanie przejechać nawet 450 km, co nie jest złym wynikiem jak na tak mocne i ciężkie auto. Sprzedaż powinna ruszyć pod koniec tego roku. Cena nie jest jeszcze znana.