Audi Q7 e-tron quattro na pierwszym filmie
Po debiucie na Salonie Samochodowym w Genewie na początku miesiąca, nowe Audi Q7 e-tron quattro coraz śmielej poczyna sobie w sieci prezentując wszystkie swoje zalety. Oczywiście największą jest napęd hybrydowy e-tron quattro.
Musieliśmy czekać na drugą generację auta, aby w ofercie zobaczyć hybrydę bazującą na sześciocylindrowej jednostce wysokoprężnej 3.0 TDI współpracującej z silnikiem elektrycznym zasilanym zestawem baterii o pojemności 17,3 kWh. Napęd przekazywany jest poprzez system quattro oraz 8-biegową skrzynię tiptronic na wszystkie koła. Silnik spalinowy generuje moc 258 KM oraz moment obrotowy 600 Nm, natomiast jednostka elektryczna dostarcza 128 KM oraz 350 Nm.
Cały system dostarcza około 373 KM oraz moment obrotowy na poziomie 700 Nm. Dzięki takim parametrom Audi Q7 e-tron quattro przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6 sekund i osiąga prędkość maksymalną 225 km/h. A jak ze zużyciem paliwa? W przypadku hybrydy w tym segmencie to najważniejszy aspekt, dlatego producent zapewnia, że średnie spalanie to 1,7 l/100km, choć pamiętajmy, że są to wartości laboratoryjne. Zasięg na czystym zasilaniu elektrycznym to 56 km, zaś całkowity zasięg to przeszło 1400 km.