Audi Q4 e-tron. Przed elektryfikacją nie ma już odwrotu
Najnowszy koncepcyjny model, jaki można spotkać na wystawie w Genewie, jest przykładem coraz większego zaangażowania Audi w segment pojazdów napędzanych energią elektryczną. Q4 e-tron Concept to zapowiedź koncepcyjnego SUV-a, którego silniki będą wykorzystywać do napędu wyłącznie energię elektryczną.
Koncepcyjne Audi Q4 e-tron mierzy 4,59 m długości, 1,90 m szerokości i 1,61 m wysokości, jednak dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2,77 m kabina zapewnia całkiem sporo miejsca. Komfort podróży zapewniają cztery wygodne fotele z zintegrowanymi zagłówkami i wykończone alcantarą. Kierowca przed oczami ma wirtualny kokpit z najważniejszymi informacjami - poza prędkością i innymi podstawowymi parametrami, kierowca widzi również m.in. poziom naładowania baterii, a także wskazania systemu nawigacji, wykorzystujące funkcję rzeczywistości rozszerzonej. Na konsoli środkowej znajduje się zaś 12,3-calowy ekran dotykowy, za pomocą którego obsługiwane są funkcje systemu informatyczno-rozrywkowego.
Z zewnątrz koncepcyjny model od razu jest rozpoznawalny jako przedstawiciel marki z Ingolstadt. Mimo iż napędzany jest silnikiem elektrycznym pozostała charakterystyczna dla modeli Audi atrapa Singleframe z loga marki. W oczy rzuca się także zaakcentowany obszar wahacza między osiami, gdzie znajduje się akumulator oraz silnik tego SUV-a. Duże 22-calowe koła nie pozostawiają wątpliwości co do potencjału koncepcyjnego Audi e-tron. Opadająca zaś ku tyłowi linia dachu nadaje sylwetce szczególnie dynamicznego wyglądu.
Zasięg Audi Q4 e-tron
Modułowa platforma MEB oferuje szeroką gamę wariantów napędu i poziomów mocy. W przypadku Audi Q4 e-tron osie przednie i tylne napędzane są silnikiem elektrycznym. Przedni generuje moc 75 kW i 150 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zaś tylni ma moc 150 kW i 310 Nm momentu obrotowego. Łączna moc całego układu napędowego wynosi 225 kW. Z kolei akumulatory, o łącznej masie 510 jg, ukryte w podłodze mają pojemność 82 kWh, co zapewnia zasięg ok. 450 km. Naładowanie baterii do poziomu 80% pojemności ładowarką o mocy 125 kW zajmuje niewiele ponad 30 minut.