Audi Prologue zaprezentowany. Konkurent dla Klasy S Coupe?
Reguły rządzące rynkiem motoryzacyjnym są dość proste. Gdy jeden producent zaprezentuje rewelacyjny model, za chwilę konkurenci chcą mieć w swojej ofercie coś podobnego. Przykład? Mercedes Klasy S Coupe, który spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem. A oto odpowiedź Audi - projekt Prologue, czyli zapowiedź modelu A9.
Nie jest wielką tajemnicą, że już niedługo na rynku pojawi się Audi A9, czyli luksusowe coupe mające konkurować z Klasą S Coupe. Zapowiedzią tego modelu jest projekt Audi Prologue, który w chwili obecnej prezentuje się fenomenalnie. Co więcej, auto zapowiada także przyszłą myśl stylistyczną wszystkich modeli w gamie, ale zamiast wróżyć zajmijmy się naszym głównym bohaterem.
Co prawda stylistyka auta jest bardzo ciężka, solidna i mocna, jednak nie brakuje jej dynamizmu i licznych smaczków stylistycznych. W przedniej części w oczy rzuca się wielki grill, choć w tym przypadku styliści nieco złamali konwencję i zaprojektowali szeroką paszczę, która zaczyna przypominać grill Astona Martina, np. w modelu Zagato czy One-77. Jak widać Panowie z Astona zaprojektowali obiekt marzeń i zazdrości.
Po obu stronach szerokiego grilla zamontowano stosunkowo niewielkie światła wyposażone w laserową technologię Matrix. Boczna linia jest spokojna i nie ma wielu przetłoczeń, co jest bardzo modne w autach koncepcyjnych. Równie ciekawy jest tył auta - wąskie światła połączone listwą, zaś cała linia tyłu pochyla się upodabniając nieco do wspominanej Klasy S Coupe. Całości dopełniają piękne felgi w rozmiarze 22 cali.
Nietypowa dla Audi stylistyka nadwozia jest kontynuowana we wnętrzu. Mnóstwo prostych linii i kątów zazwyczaj nie zbudza pozytywnych emocji, ale tutaj wszystko gra i prezentuje się świetnie. Co ciekawe, nikt nie pokusił się o wielkie i mało estetyczne ekrany. Zamiast tego zastosowano wiele elementów z wyświetlaczami wtopionymi np. w pas na desce rozdzielczej itp. Świetny pomysł!
Do napędu Audi Prologue oddelegowano silnik 4.0 TFSI V8 o mocy 605 KM z momentem obrotowym 750 Nm. Napęd trafia na wszystkie koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej tiptronic, która pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w czasie 3,7 sekundy.