Audi Prologue Allroad - mocy nie zabraknie!
Audi dołączył kolejny model do rodziny Prologue pokazując terenową odmianę Allroad. Wszystkie modele prezentują się rewelacyjnie i trochę szkoda, że jest to tylko pokaz umiejętności stylistów bez większych szans na produkcję w takiej wersji. Tak czy inaczej poznajmy model Audi Prologue Allroad.
Mówi się, że modele z serii Prologue są zapowiedzą kolejnych generacji modeli premium, głównie Audi A6. Producent twierdzi, że jest to świeże podejście do tematu uterenowionych modeli Allroad z nutką futurystycznych rozwiązań. Nowość mierzy 5,13 m długości i jest o 77 mm wyższy niż model Prologue Avant. Maska jest wydłużona, zaś dach łagodnie opada ku tyłowi nadając całości dynamizmu i sportowego charakteru. Nie zabrakło świateł laserowych Matrix.
We wnętrzu również jest bardzo elegancko i minimalistycznie, choć na każdym kroku widzimy futurystyczne rozwiązania. Oczywiście producent komentuje je w swój sposób:
"Odzwierciedleniem pionierskiej architektury wnętrza Audi prologue allroad, jest nowatorskie rozwiązanie wskaźników i koncepcji obsługi. Tablica rozdzielcza ma na całej szerokości formę jednolitej powierzchni z trzema wyświetlaczami dotykowymi. Dwa ukierunkowane na kierowcę wyświetlacze, umieszczone po obu stronach kierownicy, otoczone są aluminiowymi klamrami. Systemy infotainment mogą być obsługiwane przez pasażera na trzecim, szerokoekranowym wyświetlaczu wbudowanym w deskę rozdzielczą. Zaprogramowane przez pasażera opcje można przenieść posuwistym ruchem, niczym na ekranie tabletu, na prawy wyświetlacz obok kierowcy lub na Audi virtual cockpit future umieszczony przed kierowcą, w miejscu tradycyjnych zegarów.
Na konsoli środkowej umieszczono kolejny wyświetlacz, obsługujący klimatyzację, infotainment i pozwalający palcem wpisywać wybrany tekst. Wykonany w innowacyjnej technice OLED, na niezwykle cienkiej, elastycznej powierzchni wyświetla wspaniały, kontrastowy obraz. Podczas postoju leży płasko opuszczony, przy starcie samochodu ustawia się pod kątem. Cztery pierścienie dokonały przełomu również w przypadku zamontowanego w polu widzenia kierowcy Audi virtual cockpit. Wysokiej rozdzielczości ekrany i trzy półprzezroczyste lusterka tworzą nową scenografię o trzech planach. Dzięki tak podzielonej prezentacji, informacje są lepiej ustrukturyzowane i łatwiej zrozumiałe."
Do napędu Audi Prologue Allroad oddelegowano system hybrydowy bazujący na silniku 4.0 TFSI z dwiema turbodprężarkami, który współpracuje z silnikiem elektrycznym oraz 8-biegową skrzynią automatyczną. Całość generuje imponujące 734 KM oraz aż 900 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,5 sekundy i według normy NEFZ dla hybrydy typu plug-in, zużywa tylko 2,4 litra paliwa na 100 kilometrów (56 g CO2 na km). Umieszczony z tyłu pojazdu akumulator litowo-jonowy o wydajności 14,1 kWh, pozwala pokonać odległość 54 kilometrów wyłącznie w trybie napędu elektrycznego.