Audi inwestuje. Chce przejąć włoską markę
Ostatnie kilkanaście miesięcy upłynęło pod znakiem dynamicznego rozwoju Ducati. Włoski producent motocykli rozpoczął ofensywę modelową i osiągnął rekordowo wysoką sprzedaż.
Właściciel marki zdaje sobie jednak sprawę, że do dalszego rozwoju będzie niezbędne wsparcie partnera z potężnym zapleczem finansowym i technologicznym.
Ducati zostało wystawione na sprzedaż za miliard euro. 750 milionów euro - tyle Audi zaproponowało funduszowi Investindustrial, który dysponuje większościowym pakietem udziałów marki Ducati – poinformował serwis corrieredibologna.it. Kwota satysfakcjonuje właściciela Investindustrial, więc istnieje duże prawdopodobieństwo, że transakcja zostanie sfinalizowana.
Byłaby to pierwsza motocyklowa marka w portfolio Volkswagen AG. Czy transakcja przyniosłaby korzyści Ducati? Nie ma co do tego najmniejszych wątpliwości. Nowy właściciel z pewnością inwestowałby w rozwój włoskiej marki, dążąc do zwiększenia udziałów w motocyklowym rynku Premium. Jest o co walczyć. Obecnie króluje na nim BMW Motorrad, które mimo kryzysu dostarcza klientom rekordowe liczby jednośladów.
Trwająca od 2009 roku współpraca Volkswagena z Suzuki nie będzie tworzyła wewnętrznej konkurencji dla Ducati. Niemiecki koncern podtrzymał wolę sprzedania 19,9% udziałów japońskiej marki – informuje corrieredibologna.it. Wśród firm również zainteresowanych nawiązaniem bliskiej współpracy z Ducati wymienia się BMW, Mercedesa oraz indyjską Mahindrę.