Audi Crosslane Coupe Concept odsłonięte na paryskich targach
Jeśli zastanawiacie się, jak będzie wyglądać przyszłość modeli Audi z pseudo-terenowej serii "Q", to mamy dla Was dobrą wiadomość. Marka z Ingolstadt pokazała właśnie prototyp, który - jak sama przyznała - jest zapowiedzią przyszłości rodziny "Q".
Na rozpoczętym dziś paryskim salonie samochodowym światło dzienne ujrzało Audi Crosslane Coupe Concept. Jak sama nazwa wskazuje, jest to crossover, który przyozdobiono cechami stylistycznymi sportowego coupe. W efekcie, otrzymaliśmy 3-drzwiowe auto o muskularnych kształtach i garści dynamicznych szczegółów.
Choć daje wrażenie dużej solidności, nadwozie koncepcyjnego Audi okazuje się nieszczególnie okazałe pod względem gabarytów - mierzy 4,21 m długości, 1,88 m szerokości i 1,51 m wysokości. Auto jest więc krótsze zarówno od Q5, jak i Q3, czym sugeruje, że w ofercie pojawi się też mniejsze "Q". Zapowiedzią nowości może być też składany dach.
Ten ostatni możemy mieć albo nad głową, albo za siedzeniami, gdzie dach tworzy zasłonę dla bagaży. Jak informuje Audi, Crosslane Coupe jest samochodem 2+2-miejscowym, co świadczy o tym, że tylne siedzenia należy traktować jako rozwiązanie awaryjne. Samo otoczenie kierowcy łączy w sobie atrakcyjny projekt (uwagę zwracają zwłaszcza kratki nawiewu), luksusowe wykończenie i nowoczesny, elektroniczny zestaw wskaźników.
Przygotowując napęd dla nowego prototypu, inżynierowie niemieckiej firmy zdecydowali się sięgnąć po hybrydę. W ten sposób, koła wprawia w ruch zarówno mały, bo 3-cylindrowy i 1,5-litrowy motor TFSI, jak i dwa dodatkowe silniki elektryczne. Całość generuje 177 KM mocy umożliwiając osiągnięcie "setki" po 8,6 sekundy od startu (9,8 sek. w trybie wyłącznie elektrycznym) i rozpędzenie się do 182 km/h.
Według danych fabrycznych, Audi Crosslane Coupe Concept może poszczycić się spalaniem w granicach jedynie 1,1 l/100 km oraz emisją CO2 nieprzekraczającą 26 g/km. Dodatkowo, dzięki baterii o pojemności 17,4 kWh samochód może przejechać 86 km bez włączonej jednostki spalinowej.
Jak przystało na współczesny projekt, nowe studium zostało dopracowane w kategorii masy - ta, za sprawą zastosowania aluminium czy włókna węglowego wzmocnionego tworzywem sztucznym, wyniosła 1390 kilogramów.