Audi A8 i S8 po debiucie we Frankfurcie
Emocje związane z premierami we Frankfurcie już praktycznie opadły, ale i tak od czasu do czasu postaramy się przypominać o ciekawych premierach, o których nie mieliśmy okazji napisać. Tym razem wspomnimy o Audi A8 i S8 po kuracji odświeżającej.
Na 65. Salonie Samochodowym we Frankfurcie pokazano wszystkie odmiany odświeżonego modelu Audi A8 i S8, również w wariancie przedłużonym, opatrzonym literką "L". Jeśli chodzi o zmiany, w oczy rzucają się oczywiście nowe światła LED, które faktycznie wyglądają imponująco. Z przodu mamy lampy składające się z 18, z tyłu zaś z 24 diod LED.
Na uwagę zasługuje również odświeżony i nieco przeprojektowany zderzak przedni z kilkoma chromowanymi dodatkami, z tyłu zaś mamy trapezoidalne końcówki układu wydechowego w konwencjonalnej wersji. W wersji Audi S8 zamontowano cztery tradycyjne okrągłe końcówki. Wiele osób zwróciło również uwagę na nowe tylne światła podzielone chromowaną listwą na dwie części.
Jeśli chodzi o ofertę silnikową, ta pozostanie taka sama, choć większość jednostek ma teraz nieco wyższą moc. Benzynowe 3,0-litrowe TFSI generuje 310 KM (poprzednio 290 KM), natomiast 4,0-litrowe V8 bi-turbo 435 KM (poprzednio 420 KM). Zmiany zaszły także w ofercie silników Diesla: 3,0 TDI generuje teraz 258 KM (poprzednio 250 KM), natomiast 4,2 TDI wyciska z siebie aż 385 KM (poprzednio 350 KM) oraz moment obrotowy na poziomie 850 Nm.
Topowa wersja Audi S8 z silnikiem o mocy 520 KM, która w połączeniu z napędem na cztery koła quattro przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, zużywa średnio zdaniem producenta z Ingolstadt około 10,1 l/100km. Na uwagę zasługuje również hybrydowa wersja Audi A8 hybrid wyposażona w silnik 2,0 TFSI oraz motor elektryczny. Moc układu to około 245 KM oraz 480 Nm momentu obrotowego. Audi A8 hybrid zużywa średnio 6,3 l paliwa na 100 km.