Audi A8 i S8 oficjalnie zaprezentowane - subtelne zmiany
Już od dawna wiedzieliśmy, że lifting Audi A8 nie będzie wielką rewolucją, choć producent już od dawna bardzo mocno chwalił się nowymi światłami Matrix LED. Do sieci wreszcie trafiły oficjalne zdjęcia, więc możemy ocenić, czy oprócz świateł zmieniło się coś jeszcze.
Jakie są wyniki liftingu, każdy widzi. W oczy rzucają się oczywiście nowe światła LED, które faktycznie wyglądają imponująco. Z przodu mamy lampy składające się z 18, z tyłu zaś z 24 diod LED. Na uwagę zasługuje również odświeżony i nieco przeprojektowany zderzak przedni z kilkoma chromowanymi dodatkami, z tyłu zaś mamy trapezoidalne końcówki układu wydechowego w konwencjonalnej wersji. W wersji Audi S8 zamontowano cztery tradycyjne okrągłe końcówki. Wiele osób zwróciło również uwagę na nowe tylne światła podzielone chromowaną listwą na dwie części.
A co znajdziemy pod maską odświeżonego Audi A8? Oferta pozostanie ta sama, choć większość jednostek ma teraz nieco większą moc. Teraz benzynowe 3,0-litrowe TFSI generuje 310 KM (poprzednio 290 KM), natomiast 4,0-litrowe V8 bi-turbo 435 KM (poprzednio 420 KM). Zmiany zaszły także w ofercie silników Diesla: 3,0 TDI generuje teraz 258 KM (poprzednio 250 KM), natomiast 4,2 TDI wyciska z siebie aż 385 KM (poprzednio 350 KM) oraz moment obrotowy na poziomie 850 Nm.
Dla przykładu, jak zapewnia producent Audi A8 z silnikiem 4,0 TFSI i napędem na cztery koła quattro, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,5 sekundy. Warto również wspomnieć o systemie Audi Cylinder On Demand (COD), który przy obciążaniach częściowych, odłącza cztery z ośmiu cylindrów. Najbardziej efektywnym silnikiem jest jednostka 3,0 TDI clean diesel – na 100 km zużywa średnio zaledwie 9 litrów oleju napędowego.
Z drugiej strony mamy topową wersję Audi S8 z silnikiem o mocy 520 KM, która w połączeniu z napędem na cztery koła quattro przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, zaś średnie zużycie paliwa zdaniem producenta z Ingolstadt ro 10,1 l/100km. Na uwagę zasługuje również hybrydowa wersja Audi A8 hybrid wyposażona w silnik 2,0 TFSI oraz motor elektryczny. Moc układu to około 245 KM oraz 480 Nm momentu obrotowego. Audi A8 hybrid zużywa średnio 6,3 l paliwa na 100 km.
A jak Wam podoba się odświeżone Audi A8?