Audi A5/S5 Cabrio w pełnej krasie
Po prezentacji wersji Coupe oraz Sportback przyszła teraz pora na odmianę Cabrio. Tym samym nowa generacja Audi A5 jest już w komplecie po zmianach. Najnowsze dziecko, czyli Audi A5/S5 Cabrio, na rynku zadebiutuje wiosną przyszłego roku.
W nowym kabriolecie z Ingolstadt widzimy naturalnie te same zmiany stylistyczne, których byliśmy świadkami w przypadku pozostałych wersji nadwoziowych kompaktowego Audi. Najważniejszym elementem designu nadwozia, który będzie przyciągał uwagę w pierwszej kolejności, jest oczywiście materiałowy dach. Operacja jego otwierania oraz zamykania może odbywać się w czasie jazdy z prędkością do 50 km/h i trwa odpowiednio 15 i 18 sekund.
Jak zapewniają niemieccy projektanci nadwozie nowego Audi A5 Cabrio należy do najlżejszych i najsztywniejszych w segmencie, a dzięki zmienionej konstrukcji oraz użytym materiałom udało się zwiększyć sztywność karoserii aż o 40 proc. W porównaniu do poprzednika noy model jest dłuższy o 47 mm (4.673 mm) i ma większy o 14 mm rozstaw osi (2.765 mm), a znak rozpoznawczy wszystkich modeli z czterema pierścieniami, czyli atrapa chłodnicy Singleframe została spłaszczona i poszerzona. Nabywca będzie miał do wyboru opcjonalne reflektory LED bądź Matrix LED.
Dłuższe nadwozie i większy rozstaw osi pozwoliły na wygospodarowanie większej ilości miejsca w kabinie A5 Cabrio. Pasażerowie tylnej kanapy mają teraz więcej o 18 mm miejsca na kolana, zaś na przednich fotelach udało się o 26 mm zwiększyć ilość miejsca w okolicach ramion. Bagażnik, który przy zamkniętym dachu oferuje 380 l pojemności, ma automatycznie regulowaną podłogę, obniżającą się podczas otwierania dachu. Oparcia tylnej kanapy, dzielone w proporcjach 50:50 można łatwo złożyć także od strony bagażnika.
W momencie debiutu rynkowe Audi A5 Cabrio będzie oferowane w trzech wersjach silnikowych. Jedyny w stawce silnik benzynowy 2.0 TFSI rozwija moc 252 KM. Słabszy z diesli (2.0 TDI) ma pod maską 190 KM, zaś mocniejszy (3.0 TDI) 218 KM. Nieco później do oferty dołączy kolejny wariant dwulitrowego TFSI o mocy 190 KM oraz topowy diesel 3.0 TDI 286 KM.
W zależności od wersji silnikowej do wyboru będą sześciobiegowa skrzynia manualna, siedmiostopniowa przekładnia dwusprzęgłowa S tronic oraz 8-biegowa automatyczna tiptronic. Standardowo moc przenoszona będzie na koła przedniej osi, zaś w opcji dostępne będą również odmiany z napędem quattro.
Naturalnie w ofercie pojawi się również Audi S5 Cabrio. Wersja ta będzie napędzana sześciocylindrowym silnikiem 3.0 TFSI o mocy 354 KM, czyli o 21 KM więcej niż w poprzedniku. Topowa odmiana będzie w stanie przyspieszyć do prędkości 100 km/h w 5,1 s i rozpędzić się do 250 km/h. S5 Cabrio standardowo wyposażone jest w napęd na wszystkie koła oraz ośmiobiegowy automat.
Tak jak i w pozostałych odmianach nowego A5, tak i wersja Cabrio będzie bardzo bogato wyposażona w systemy wspomagające kierowcę oraz infotainment. Sterowanie większością funkcji pokładowych możliwe jest za pomocą głosu. Aby zapewnić odpowiednią jakość głosu, zwłaszcza podczas jazdy z otwartym dachem, w pasach bezpieczeństwa zamontowane zostały mikrofony. Alternatywą dla seryjnych, okrągłych zegarów analogowych, jest Audi virtual cockpit z różnymi opcjami wyświetlacza. Duży ekran TFT o przekątnej 12,3 cala, dzięki wysokiej rozdzielczości wyświetla grafiki bogate w szczegóły.
Nowa generacja niemieckiego kabrioleta na pierwszych rynkach pojawi się w marcu przyszłego roku.