Atlas, nowy SUV Volkswagena
Utrzymująca się na wysokim poziomie, a na niektórych rynkach wciąż rosnąca popularność SUV-ów sprawia, że producenci na różne sposoby starają się wywindować swoje wyniki sprzedażowe na bazie tego zainteresowania. Wkrótce do oferty Volkswagena dołączy średniej wielkości SUV o nazwie Atlas.
Segment średniej wielkości SUV-ów za Oceanem cieszy się ogromną popularnością. Modele z tej klasy rynkowej stanowią obecnie około jednej dziesiątej wszystkich rejestracji nowych samochodów na rynku amerykańskim. Dlatego też Volkswagen będzie chciał włączyć się jeszcze bardziej do walki o tamtejszego klienta, a jego najnowszą bronią będzie siedmiomiejscowy SUV Atlas.
Model ten powstał na bazie modułowej platformy MQB, mierzy 5.037 mm długości, 1.979 mm szerokości i 1.768 mm wysokości, co oznacza, że będzie największym z osobowych Volkswagenów, jaki będzie dostępny na amerykańskim rynku. Pod względem stylistycznym niczym nie zaskakuje, ma typowe cechy dla modeli marki z Wolfsburga. Standardem są reflektory w technologii LED wraz z ledowymi światłami do jazdy dziennej, które powinny stać się znakiem rozpoznawczym tego Volkswagena.
Przestronne wnętrze sprawiło, że nie było problemów, by auto otrzymało dodatkowy rząd siedzeń, który, według zapewnień Volkswagen, ma bez problemu pomieścić dorosłe osoby. Jak w większości tego typu siedmiomiejscowych modeli dwa ostatnie miejsca, gdy nie będą używane, będzie można bez problemu schować w podłodze bagażnika.
Wykończenie wnętrze, również typowe dla Volkswagenów, będzie stonowane z centralnym wyświetlaczem Volkswagen Digital Cockpit, który umożliwia wiele opcji konfiguracji jego wyglądu. Na wyposażeniu ponadto znajdą się nowoczesne rozwiązania, ułatwiające komunikację online kierowcy i pasażerów ze światem zewnętrznym za pośrednictwem systemu Car-Net wyposażonym w aplikację App-Connect, która umożliwia integrację z trzema głównym platformami Apple CarPlay, Android Auto oraz MirroLink. Układ audio posiada nagłośnienie firmy Fender z dwunastoma głośnikami i 480-watowym wzmacniaczem.
Naturalnie Volkswagen Atlas będzie naszpikowany rozwiązaniami, mającymi zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa w czasie jazdy. W zależności od poziomu wyposażenia nabywca otrzyma adaptacyjny tempomat, układ ostrzegający przed kolizją, układ automatycznego hamowania, system monitorujący martwe pole, system ostrzegający przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu czy asystenta hamowania. Atlas będzie pierwszym modelem w swojej klasie, w którym pojawi się pokolizyjny automatyczny system hamulcowy.
Na rynku amerykańskim Volkswagen Atlas będzie oferowany tylko w dwóch wersjach silnikowych. Podstawowa jednostka benzynowa będzie napędzana dwulitrowym silnikiem TSI o mocy 238 KM, zaś topowa wersja będzie miała pod maską 3,6-litrową jednostką VR6 generującą 280 KM maksymalnej mocy. W obu wersjach silnikowych znajdziemy ośmiobiegową przekładnię automatyczną i napęd na przednią oś, a za dopłatą w mocniejszej odmianie będzie można zamówić również wariant 4x4.
Volkswagen Atlas szerokiej publiczności po raz pierwszy zostanie oficjalnie zaprezentowany w listopadzie na wystawie samochodowej w Los Angeles. Auto produkowane będzie w fabryce niemieckiego koncernu w Chattanooga, razem z Passatem, na rynku amerykańskim pojawi się wiosną przyszłego roku, a pod koniec 2017 r. trafi również do Rosji i na rynki Bliskiego Wschodu.