Aprilia Dorsoduro 1200 - więcej informacji o przyszłorocznej nowości
Z fabryki Aprili wyciekły prawie wszystkie dane techniczne dotyczące planowanej na przyszły rok nowości, czyli Dorsoduro 1200.
<p style="text-align: justify;"><span class="wstepniak">Z fabryki Aprili wyciekły prawie wszystkie dane techniczne dotyczące planowanej na przyszły rok nowości, czyli <strong>Dorsoduro</strong> 1200.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><br />
Jedyne, czego brakuje w opisie <b>motocykla</b>,<b> </b>to dane dotyczące jego mocy i momentu obrotowego. Według plotek, <b><strong>Dorsoduro</strong> </b>miało osiągać 130 KM, jednak nie zostało to potwierdzone. Poza tym, zgodnie z przewidywaniami, wiemy już, że nowa <b>maszyna </b>będzie nieco dłuższa i cięższa (212 kg) niż model z silnikiem 750 ccm.</p>
<p style="text-align: justify;"><br />
Jednostka napędowa w dużym <b><strong>Dorsoduro</strong></b> będzie miała dokładnie 1197 ccm. W porównaniu do mniejszego brata wzrośnie stopień sprężania, który wyniesie 12.0:1. Podobnie jak kilka innych modeli włoskiej marki, również <strong>Dorsodur</strong><b>o 1200</b> korzystać będzie z systemu<b> ride-by-wire</b> i otrzyma trzy <b>mapy zapłonu</b>: Rain, Sport i Touring.</p>
<p style="text-align: justify;"><br />
Zawieszenie to 43-milimetrowy <b>widelec USB</b> z przodu (z pełną regulacją) i w pełni regulowany <b>amortyzator </b>z tyłu pochodzące z fabryki <b>Sachsa</b>. <b>Motocykl</b> otrzyma również nowe <b>hamulce </b>zdolne zatrzymać tę maszynę. Z przodu znajdą się dwie tarcze o średnicy 320 mm z radialnymi, czterotłoczkowymi zaciskami. Z tyłu natomiast zamontowano 240 mm tarcze z dwutloczkowym zaciskiem.</p>
<p style="text-align: justify;"><br />
Konstruktorzy wyposażyli <b><strong>Dorsoduro</strong> 1200</b> w bak o pojemności 16 litrów. <b>Motocykl </b>będzie można kupić w dwóch wersjach z ABS-em lub bez. W modelu wyposażonym w ten system będzie go można jednak całkiem wyłączyć.</p>
<p style="text-align: justify;"><br />
Najprawdopodobniej <b><strong>Aprilia</strong> <strong>Dorsoduro</strong> 1200</b> zostanie oficjalnie przedstawiona na <b>targach Eicma</b><b> w Mediolanie</b> razem z bardzo oczekiwanym modelem<b> Tuono V4.</b> <br />
</p>
Ania Jędrasiak