Ampera-e wjeżdża do Europy. W Polsce najwcześniej za rok
Norwegia jest pierwszym europejskim krajem, w którym można już nabyć elektrycznego Opla. Niebawem sprzedaż Ampery-e ruszy m.in. w Niemczech, Holandii i Francji. W Polsce na ten model przyjdzie nam poczekać jeszcze co najmniej rok.
Wybór Norwegii nie powinien nikogo dziwić. Norwegia to zdecydowanie najbardziej dojrzały rynek samochodów elektrycznych w Europie. Wkrótce po tamtejszych drogach będzie jeździć 100 000 takich pojazdów. Skuteczna polityka, w tym brak podatku od zakupu samochodów elektrycznych, zwolnienie z VAT przy zakupie i leasingu, niski roczny podatek drogowy, brak opłat za korzystanie z dróg płatnych i przepraw promowych, bezpłatne parkowanie w mieście, możliwość korzystania z buspasów oraz niższy o połowę podatek od korzystania z samochodu służbowego do celów prywatnych zachęcają Norwegów do wybierania pojazdów elektrycznych. Udział samochodów elektrycznych w sprzedaży nowych samochodów w Norwegii od kilku lat utrzymuje się na najwyższym poziomie na świecie. W 2015 r. osiągnął już 22 procent, w niektórych częściach kraju przekraczając nawet 30 procent.
Ze względu na ograniczoną podaż Ampery-e w pierwszych miesiącach zdecydowano, że debiut na kolejnych europejskich rynkach zostanie rozciągnięty w czasie. Na początku elektryczny Opel pojawi się w tych krajach, gdzie funkcjonuje już odpowiednia infrastruktura niezbędna dla samochodów elektrycznych i/lub władze danego państwa mają największe ambicje zapełnienia ulic takimi pojazdami. Po pierwszych dostawach do Norwegii, planowanych na wiosnę, model ten zadebiutuje w kolejnych krajach. Są to Niemcy, Holandia, Francja i Szwajcaria. W miarę wzrostu produkcji model ten zostanie wprowadzony w większości pozostałych krajów europejskich pod koniec 2017 roku lub w 2018 roku.
Opel Ampera‑e dzięki zasięgowi wynoszącemu ponad 500 km — oferuje przynajmniej o 100 km więcej niż oferowany obecnie najbliższy rywal w tym segmencie. Zasięg w cyklu mieszanym zmierzony według światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP) jest szacowany na ponad 380 km. Oczywiście zasięg w codziennym użytkowaniu będzie się zmieniał w zależności od stylu jazdy kierowcy oraz czynników zewnętrznych, takich jak temperatura zewnętrzna lub topografia trasy.
Doładowanie akumulatora energią w ilości pozwalającej na przejechanie około 150 km trwa tylko 30 minut w przypadku skorzystania ze stałoprądowej 50‑kilowatowej publicznej stacji szybkiego ładowania (wartość średnia, zmierzona na podstawie wstępnych testów NEDC).