„Najlepsze pojazdy użytkowe 2003” – DaimlerChrysler na czele
Samochody dostawcze i ciężarowe oraz autobusy produkowane przez koncern DaimlerChrysler zwyciężyły wśród głosów czytelników niemieckiego wydawnictwa ETM, plasując się sześciokrotnie na pierwszym miejscu
<strong>Samochody dostawcze i ciężarowe oraz autobusy produkowane przez koncern DaimlerChrysler zwyciężyły wśród głosów czytelników niemieckiego wydawnictwa ETM, plasując się sześciokrotnie na pierwszym miejscu
Zwycięzcy z gwiazdą Mercedes-Benz: Sprinter, Atego, Axor, Sprinter Minibus, Citaro i Integro
</strong>
W siódmym głosowaniu czytelników wydawnictwa ETM samochody użytkowe z koncernu DaimlerChrysler wypadły nadzwyczaj korzystnie. W sześciu z dziewięciu ustalonych kategorii znajdują się na pierwszym miejscu, a w pozostałych trzech kategoriach osiągały dwa razy drugą, a raz trzecią pozycję. Mercedes-Benz Sprinter, wielokrotny zwycięzca z lat poprzednich, w roku 2003 znowu stoi na czele w grupie samochodów dostawczych. Tym samym wygrał on wszystkie dotychczasowe głosowania czytelników wydawnictwa ETM, skupiającego pisma specjalistyczne. Sprintery od początku roku 2003 wyposażane są seryjnie w urządzenie stabilizacyjne ESP i asystenta układu hamowania BAS (dotyczy to pojazdów kombi i furgonów o całkowitej masie dopuszczalnej do 3,5 t).
Z samochodów produkowanych w zakładach w Wörth zostały przez czytelników wybrane na zwycięzców dwie kategorie samochodów ciężarowych: Mercedes-Benz Atego w grupie samochodów ciężarowych do 7,5 ton, a Mercedes-Benz Axor w kategorii samochodów ciężarowych dystrybucyjnych. W kategorii wywrotek do 32 ton na drugim miejscu uplasował się Mercedes-Benz Actros, podobnie jak w grupie samochodów ciężarowych do ruchu na długich dystansach. Wynik wart odnotowania dla dotychczasowego Actrosa, tym bardziej, że pojawiła się już nowa, zmodernizowana wersja tego pojazdu.
W czterech kategoriach autobusów z działu produkcji autobusów koncernu DaimlerChrysler zwycięzca wyłania się trzykrotnie: w grupie minibusów czytelnicy przyznali pierwsze miejsce Sprinterowi, a drugie modelowi Medio. W kategorii autobusów miejskich zwycięzcą został Mercedes-Benz Citaro, a wśród autobusów międzymiastowych - Mercedes-Benz Integro. Natomiast w grupie autobusów turystycznych wysokopokładowych Setra TopClass 400 osiągnęła drugie miejsce tuż przed modelem Mercedes-Benz Travego.
Organizatorami plebiscytu wśród czytelników były ukazujące się w Stuttgarcie fachowe czasopisma "Fernfahrer", ,,lastauto omnibus" i "trans aktuell" wspólnie z Dekrą. Ponad 10.000 uczestników oddało swoje głosy. Do wyboru były ogółem 141 samochodów dostawczych i ciężarowych oraz autobusy w dziewięciu kategoriach.
<strong>Źródło: DaimlerChrysler Automotive Polska</strong>