Amerykańskie SUV-y zawładną Europą? - Jeep
Z pomocą koncernu Fiata, Chrysler Group zamierza zrobić z Jeepa markę o ogromnej popularności na Starym Kontynencie. Do 2014 roku roczna sprzedaż ma wzrosnąć do 125.000 aut.
Cel jest bardzo ambitny, dlatego Jeep szykuje się do zaoferowania na naszym kontynencie całkowicie odmienionej gamy modelowej, która będzie lepiej przystosowana do wymagań i upodobań europejskich kierowców.
Nowości w ofercie ma być kilka, a za najważniejszą z nich należy uznać kompaktowego SUV-a, który stanowić ma pomniejszoną wersję Wranglera. Model ten, określony kryptonimem B-SUV, trafić ma do produkcji w meksykańskiej fabryce Toluca, a do salonów sprzedaży (w Europie, Ameryce Północnej i Ameryce Łacińskiej) zawitać ma na przełomie 2013 i 2014 roku.
Drugą planowaną nowością jest następca modeli Compass i Patriot, ochrzczony przydomkiem C-SUV. Jego produkcją zająć ma się fabryka Fiata zlokalizowana we włoskim Mirafiori. Model C-SUV dzielić ma podzespoły techniczne z przygotowywanym SUV-em Alfy Romeo, który powinien wejść na rynek pod koniec przyszłego roku.
Trzecim debiutem ze znaczkiem Jeepa ma być natomiast sukcesor obecnego Cherokee, określony mianem D-SUV. Ten model trafić ma do salonów sprzedaży w 2013 roku, a pod jego maską zawitać mają jednostki napędowe konstrukcji Fiata (włącznie z benzynowym motorem 2.0 MultiAir/170 KM). Póki co nie wiadomo, czy u boku odmiany z napędem na wszystkie koła, w ofercie znajdzie się wersja z napędem na przód.
Jak zapewnił Mike Manley, dyrektor zarządzający Jeepa, plan znacznego podniesienia słupków sprzedaży jest „ambitny, ale wykonalny”. Warto dodać, że oprócz nowości w gamie modelowej, amerykańska marka planuje też zwiększyć liczbę punktów dealerskich.