Altea runęła w dół
Dziś, podczas finału akcji „Zniszczyć czy ocalić”, rozstrzygnęły się losy czerwonego SEAT-a Altea, który przez 10 dni, zawieszony na wysokości przeciętnego wieżowca, czekał na wyrok ludzi biorących udział w głosowaniu SMS-owym.
<b>Dziś, podczas finału akcji „Zniszczyć czy ocalić", rozstrzygnęły się losy czerwonego SEAT-a Altea, który przez 10 dni, zawieszony na wysokości przeciętnego wieżowca, czekał na wyrok ludzi biorących udział w głosowaniu SMS-owym.</b><br />
<br />
Punktualnie o godzinie 18.07, Miss Polonia 2005 - Malwina Ratajczak wręczyła Krzysztofowi Ibiszowi, prowadzącemu w Polsacie bezpośrednią transmisję z finału akcji, kopertę zawierającą podsumowanie wyników głosowania.
<br /><br />
Większość wysłanych SMS-ów optowało za zniszczeniem samochodu. Wolą oddających głosy, czerwona Altea, została uwolniona z mocowania i runęła w dół z wysokości 15 metrów, rozbijając się o betonowy podest. Wydarzeniu towarzyszył ogromny huk – auto uderzyło w twardą przeszkodę z prędkością wynoszącą ponad 60 km/h. Można powiedzieć, że były to warunki zbliżone do tych, jakie obowiązują podczas testów bezpieczeństwa przeprowadzanych przez Euro NCAP.
<br /><br />
Dlaczego ludzie głosowali za zniszczeniem samochodu? Odpowiada Wojciech Herra - psycholog społeczny: „Decyzja o zniszczeniu samochodu pokazuje, że jesteśmy społeczeństwem które potrafi odciąć się od konsumpcyjnego myślenia i spojrzeć na dobra materialne, nie z perspektywy ich wartości rynkowej, ale z perspektywy emocji, które wzbudza korzystanie z owych dóbr. W tym przypadku jedynym wyzwalaczem emocji mogła być decyzja o zrzuceniu. Ludzie chcieli zobaczyć jak auto, warte ponad 70 tysięcy złotych, rozbija się."
<br /><br />
Naoczne oględziny wraku Alteii, wykazały, że sztywność przedziału pasażerskiego nie została naruszona. Warto przypomnieć, że podczas testów przeprowadzanych przez Euro NCAP, Altea uzyskała w teście zderzeniowym maksymalny wynik 5. gwiazdek.
<br /><br />
Obecnie wrak samochodu, jest transportowany do Autoryzowanej Stacji Obsługi SEAT, gdzie zostanie wykonana ekspertyza techniczna, z udziałem uprawnionego rzeczoznawcy. Raport będzie gotowy w dniu 28. sierpnia, po czym samochód zostanie wyrejestrowany i poddany recyklingowi.
<br /><br />
Zdjęcia oraz amatorski materiał filmowy z akcji „Zniszczyć czy ocalić, dostępny jest dla Mediów na stronach bloga: www.zniszczycczyocalic.pl
<p class="rgh"><strong>Źródło: Seat</strong></p>