Alpine będzie aluminiowe
Wielu fanów francuskiej motoryzacji, zwłaszcza jej sportowej części, z pewnością z niecierpliwością czeka już na oficjalną premierę pierwszego modelu marki Alpine po jej wskrzeszeniu przez Renault. Szczegółów wciąż nie znamy. Jednym z nich jest informacja o aluminiowym nadwoziu nowego modelu.
Choć wciąż nie znamy ani wyglądu, ani dokładnych danych technicznych na temat pierwszego modelu Alpine w XXI wieku, to już kilka tygodni temu ruszyły zamówienia na limitowaną do 1955 egzemplarzy serię pierwszego modelu tej francuskiej marki.
O tym pierwszym modelu wiemy jedynie, że będzie to model A120 o nadwoziu typu coupe i że do pierwszej setki będzie rozpędzał się w czasie 4,5 s. Co pod maską? Musimy posiłkować się niepotwierdzonymi informacjami zagranicznych mediów. Według nich za napęd Alpine A120 będzie odpowiadać 1,8-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o mocy ok. 300 koni mechanicznych. Napęd będzie przenoszony na koła za pośrednictwem sześciobiegowej automatycznej przekładni.
Jak potwierdził niedawno francuski koncern, Alpine zostało zbudowane na nowej platformie, wykonanej z aluminium. Z tego samego materiału wytwarzane jest również nadwozie modelu. Wybór aluminium ma sprawić, że auto będzie miało mniejszą masę, co ma się dodatkowo przyczynić do zwiększenia jego dynamiki.
Jedynie kilku najbardziej renomowanych w świecie producentów wykorzystuje aluminium do budowy nadwozi swoich modeli. Formowanie, łączenie i spawanie elementów wykonanych z tego metalu wymaga wyjątkowego know-how i doświadczenia. Niestety może się to również przełożyć na wyższą cenę końcową nowego modelu.
Alpine A120 powinno zostać zaprezentowane niebawem (w ubiegłym roku mowa była o początku obecnego). Po wariancie coupe czeka nas również odmiana z otwieranym dachem, a następnie wariant sportowy przystosowany do szybkiej jazdy na torach wyścigowych.