Alltrack, czyli Volkswagen Passat na terenowo
Były spekulacje, były wizualizacje, a teraz przyszedł czas na oficjalne materiały - Volkswagen zaprezentował Passata w "uterenowionej" wersji Alltrack.
Jak przystało na pseudo-terenówkę, nowy Volkswagen informuje o swoim "off-roadowym" wizerunku już z zewnątrz. A dbają o to przeprojektowane zderzaki kryjące dodatkowe osłony podwozia, plastikowe nakładki umieszczone u dołu nadwozia, jak i prześwit wyższy niż w "zwykłej" wersji.
Passat Alltrack oferowany będzie z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi. Dokładnie mowa o jednostkach:
- 1.8 TSI/160 KM,
- 2.0 TSI/210 KM,
- 2.0 TDI/140 KM,
- 2.0 TDI/170 KM.
Podobnie jak w przypadku dużej części lekkich SUV-ów, nie wszystkie wersje nowej propozycji VW są standardowo wyposażane w napęd na cztery koła. W słabszym "benzyniaku" układ 4Motion nie jest oferowany, w słabszym dieslu można otrzymać go za dopłatą, a dopiero w dwóch najmocniejszych odmianach silnikowych należy do serii.
"Uterenowiona" wersja popularnego modelu klasy średniej będzie miała swoją światową premierę za tydzień, podczas targów motoryzacyjnych w Tokio. Na rynku samochód pojawi się na początku przyszłego roku.