Alfa Romeo wprowadza tańszą, bazową Giuliettę
Alfa Romeo Giulietta staje się teraz bardziej osiągalna dla europejskiego klienta. Włoska marka wprowadziła właśnie do oferty nowy silnik bazowy dla swojego kompaktu obniżając jednocześnie najniższy próg cenowy. Co się zmieni?
Na dobrą sprawę niewiele się zmieni, gdyż jednostka pozostanie ta sama. Miejsce dotychczasowego czterocylindrowego, turbodoładowanego silnika 1,4-litra o mocy 118 KM zajmie ta sama, nieco „skręcona” i odświeżona jednostka produkująca 103 KM przy 5000 obrotów na minutę oraz 206 Nm momentu obrotowego przy 1750 obrotów na minutę.
Jednostka 1,4-litra z turbiną o mocy 103 KM połączona będzie z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Auto będzie również wyposażone w system Start/Stop. Prędkość maksymalna nowej Giulietty w tej wersji nie przekroczy 185 km/h, zaś przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 10,6 sekundy.
Jeśli chodzi o zużycie paliwa, auto potrzebuje około 6,4 litra na 100 km w cyklu mieszanym, zaś emisja CO2 do atmosfery wynosi 149 g/km. W mieście auto spali 8,4 litra, zaś w trasie zużycie nie powinno przekroczyć 5,5 litra. Mimo zapowiedzi, że prezentowany model będzie tańszy, producent nie pochwalił się jeszcze cennikiem.