ALFA ROMEO rozpoczyna rok 2003 od trzech prestiżowych nagród
Alfa Romeo nie mogłaby rozpocząć tego roku lepiej; tak naprawdę, w ciągu pierwszych dwóch miesięcy 2003, obydwa modele Alfa 147 i Alfa Romeo Brera otrzymały prestiżowe nagrody.
<strong>
Alfa Romeo nie mogłaby rozpocząć tego roku lepiej; tak naprawdę, w ciągu pierwszych dwóch miesięcy 2003, obydwa modele Alfa 147 i Alfa Romeo Brera otrzymały prestiżowe nagrody.
</strong>
Pierwsza Alfa Romeo Brera, jako pierwszy samochód w świecie wygrała nagrodę "Automotive News Concept Car of the Year" w dwóch kategoriach, dla "Najlepszego wnętrza samochodu" i "Najlepszego samochodu konceptu roku". Ceremonia odbyła się w Detroit 8 stycznia, w czasie Autoweek Design Forum w COBO Center (miejsce odbywania się North American International Auto Show 2003), w obecności 700 przedstawicieli największych firm samochodowych i prasy samochodowej z całego świata. Ta prestiżowa nagroda jest kontynuacją wielkiego sukcesu i innych międzynarodowych nagród, jakie Alfa Romeo Brera uzyskała w ciągu roku swojej obecności na rynku. Zadebiutowała w roku 2002 na Geneva Motor Show i otrzymała tytuł "Best of Show" wręczony jej przez magazyn Autoweek. Tytuł "Best of Show" w kategorii prototypów w Villa d´Este Concours D´Elegance, nagrody w 2 kategoriach na 2002 Bibendum Challenge, jako jedna z "najelegantszych na świecie" i tytuł "najbardziej fascynującego samochodu" na 2002 Super Car Rally w Paryżu i Monte Carlo. Jest również kandydatem do nagrody Automobilla "Najpiękniejszy samochód świata". Prototyp będący dziełem magii Giorgio Ciugaro jest doskonałym połączeniem sportowej sylwetki i elegancji, funkcjonalności i wyważonych linii. Innymi słowy, posiada wszystkie cechy, które wyróżniają go jako samochód Alfa Romeo. Stylistyka Brery zostanie przejęta przez coupe z nowej rodziny, która zastąpi w roku 2005 Alfa Romeo 156. Będąc przy modelu 156, samochód ten wygrał 36 międzynarodowych nagród: od "Samochód roku 1998" do "Auto Europa1 - 1998", "Best Compact Executive 1998" i "The cars I prefer 2000". > Od Alfa Romeo Brera do Alfa 147. Fascynująca stylistyka, wspaniały temperament i doskonała technologia są zaletami, które przekonały do Alfy 147 wielu ludzi o różnych gustach.
Są to cechy, do których auto dodaje modną stylistykę, dobrze wykończone wnętrze i bardzo szeroką gamę urządzeń elektronicznych i komputerowych. Są to cechy, które przyczyniły się do ostatniego podwójnego sukcesu Alfa Romeo. W lutym, po raz trzeci rok z rzędu, czytelnicy Quattroroute głosowali na "The car that I prefer" wśród samochodów w kategorii aut "małych-średnich". Wybrało go 31,7% z około 60,000 uczestników konkursu. I nie należy zapomnieć o przepaści, jaka dzieliła ją od jej dwóch francuskich rywali, którzy zajęli drugie i trzecie miejsce zdobywając odpowiednio 10,3% i 8,7% głosów. Alfa 147 wygrała kolejny ważny tytuł w Niemczech, gdzie trzeci rok z rzędu była najlepszym samochodem w kategorii "Importowane – samochód klasy średniej niższej". Głosowało na nią 27,3% spośród 110,000 czytelników magazynu "Auto, Motor und Sport". Są to dwie ważne nagrody, które dołączają do pozostałych 21 tytułów, jakie otrzymała Alfa 147. Są to: "Samochód roku 2001". "Złota kierownica 2000", "Auto Europa 1" (przyznane w roku 2001 przez czytelników ośmiu europejskich magazynów i "Trophees du design 2000". A między rokiem 2000 a 2002, model ten zebrał kilka nagród i tytułów w Japonii, Argentynie i Brazylii. Przykładowo w Brazylii, Alfa 147 Selespeed otrzymała tytuł "Importowany samochód roku w Brazylii 2002".
<strong>Źródło: Fiat Poland</strong>