Alfa Romeo Giulia - znamy ceny
Bardzo długo kazało na siebie czekać najnowsze dziecko Alfy Romeo. Od pierwszej prezentacji modelu niebawem minie już rok, a wiąż w salonach jak nie było, tak nie ma Giulii. Lada moment się to jednak na szczęście zmieni. Właśnie poznaliśmy pierwsze ceny urokliwej "Włoszki".
Nim jednak przejdziemy do cennika, przypomnijmy sobie najważniejsze fakty dotyczące Alfy Romeo Giulii. Nad stylistyką auta nie trzeba się chyba specjalnie rozwodzić. Chyba tylko zatwardziały i lekko niedowidzący przeciwnik włoskiej motoryzacji będzie oponował, gdy o Giulii będzie się mówiło, jako o jednym z najładniejszych współczesnych sedanów. Również nad wnętrzem najnowszego modelu Alfy jej projektanci poświęcili sporo czasu i również tu efekty są więcej niż udane. Dobrej jakości materiały, kształt zegarów czy deski rozdzielczej - na te elementy z pewnością każdy, kto będzie miał przyjemność zasiąść w kabinie Giulii, zwróci swoją uwagę.
Do wyboru będą cztery wersje silnikowe. Fani diesle otrzymają 2,2-litrową jednostkę z rodziny Multijet II w dwóch wariantach mocy - 150 i 180 KM, z maksymalnym momentem obrotowym równym 380 (1500 obr/min) i 450 Nm (1750 obr/min) odpowiednio. Napęd na koła tylnej osi będzie trafiał za pośrednictwem 6-biegowej manualnej przekładni bądź opcjonalnie 8-stopniowego automatu. Z ręczną skrzynią na pokładzie słabsza odmiana wysokoprężnej Giulii osiągnie prędkość 100 km/h po 8,4 s, zaś z automatem w czasie o 0,2 s krótszym. Czasy sprintów mocniejszego diesla to 7,2 i 6,8 s. W obu przypadkach prędkość maksymalna wynosi 220 km/h. Średnie spalanie ma się wahać w przedziale od 4,2 do 5,3 l/100 km.
Podstawowym silnikiem benzynowym będzie dwulitrowa, doładowana jednostka o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 330 Nm, dostępnym od 1750 obr/min. Ta wersja silnikowa współpracować będzie wyłącznie z przekładnią automatyczną.
Z pewnością jednak najwięcej pożądania wzbudzać będzie topowa odmiana Quadrifoglio z podwójnie doładowanym silnikiem V6 o pojemności 2,9 l. Jednostka ta generuje moc 510 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm (2500 obr/min). Z takim silnikiem Alfa Romeo Giulia będzie w stanie osiągnąć pierwszą setkę na prędkościomierzu już po 3,9 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 307 km/h. Według oficjalnych pomiarów średnie spalanie będzie wynosić 8,5 l/100 km.
Giulia będzie oferowana w czterech wersjach wyposażeniowych - Giulia, Super, Veloce i Quadrifoglio, przy czym ta ostatnia jest naturalnie zarezerwowana wyłącznie dla najmocniejszego silnika, zaś Veloce dla wersji z napędem na cztery koła, która pojawi się na rynku pod koniec roku i będzie oferowana zarówno w wariancie benzynowym, jak i wysokoprężnym.
Cennik Alfy Romeo Giulia zaczyna się od kwoty 139.000 zł za słabszą odmianę wysokoprężną z manualną przekładnią, zaś wersja z automatem kosztuje 10 tys. zł więcej. Nie znamy niestety jeszcze ceny podstawowej "benzyny" (ogłoszona ma zostać na początku czerwca), za to topowa odmiana kosztować będzie 359 tys. zł.