Alfa Romeo 4C zadba o bezpieczeństwo w WTCC
Alfa Romeo 4C to bez wątpienia samochód sportowy. Lekki, ma świetne osiągi, rewelacyjnie się prowadzi i maksymalnie wykorzystuje teoretycznie niewielką jednostkę napędową o przyzwoitej mocy. Co więcej, już wkrótce model ten zobaczymy na torach. Niestety nie w takiej roli, jakiej się spodziewamy.
Otóż Alfa Romeo 4C będzie oficjalnym samochodem bezpieczeństwa w serialu wyścigów WTCC. Auto zostało zatwierdzone przez federację FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) na podstawie zorganizowanego przez IAF plebiscytu. Nadwozie jest oczywiście czerwone, choć nie zabrakło okazjonalnych naklejek i niezbędnych dodatków. Pod maską mamy standardową turbodoładowaną jednostkę czterocylindrową o pojemności 1,75 litra generującą moc 240 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,5 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 258 km/h.
A tak całą sytuację komentuje producent w oświadczeniu prasowym:
Wyróżnienie to związane jest ze zdobyciem przez Alfę Romeo 4C prestiżowej nagrody "Najpiękniejszego Samochodu Roku 2013", przy okazji 29. Międzynarodowego Festiwalu Motoryzacyjnego w Paryżu; ten kompaktowy supersamochód okazał się zwycięzcą sondażu przeprowadzonego we współpracy z International Automobile Festival (IAF) w międzynarodowej sieci stron Eurosportu, spółki, która produkuje i organizuje FIA WTCC za pośrednictwem swojego oddziału Eurosport Events.
Zaprojektowana przez inżynierów Alfy Romeo i wyprodukowana w zakładzie Maserati w Modenie, Alfa Romeo 4C jest nowoczesną ikoną marki, ponieważ stanowi kwintesencję sportowego ducha, ukrytego w samym sercu „DNA Alfa Romeo": to osiągi i doskonałość techniczna ukierunkowane na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy, z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa.
Fascynująca dwuosobowa Alfa coupé z napędem na tylne koła i silnikiem umieszczonym centralnie jest prawdziwą „driving machine", która bez żadnych kompromisów na torze daje z siebie wszystko. Na torze, na którym prędkość, krótsza droga hamowania oraz przyśpieszenie poprzeczne są niezbędne do uzyskania rekordowych czasów przejazdu, a Alfa 4C oferuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, maksymalną szybkość 258 km/h oraz szczytowe wartości opóźnienia rzędu 1,2 g oraz przyspieszenia bocznego powyżej 1,1 g. Wszystko to uzyskane zostało dzięki zrównoważonemu rozłożeniu masy: 40% na oś przednią, 60% na tylną, stosunkowi masy do mocy poniżej 4 kg/KM oraz masie wynoszącej zaledwie 895 kg, na którą składają się w głównej mierze aluminium, stal, kompozyt SMC oraz włókno węglowe.
Doskonałe osiągi uzyskiwane są również dzięki połączeniu nowego silnika 1750 turbo-benzyna o mocy 240 KM ze skrzynią biegów najnowszej generacji, z podwójnym suchym sprzęgłem Alfa TCT oraz nowoczesnym selektorem Alfa D.N.A., wzbogaconym o nowy tryb „Race". Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 cm3 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa o ciśnieniu 200 bar oraz korpusem silnika wykonanym z aluminium uzyskuje doskonałe osiągi: wartości momentu obrotowego i mocy plasują go u szczytu swojej kategorii, 200Nm/l oraz 137KM/l. Moc maksymalna wynosi 240 KM (176 kW) i uzyskiwana jest przy 6000 obrotów na minutę.
Supersamochód Alfa Romeo jest więc idealnym, aby spełniać rolę „samochodu bezpieczeństwa" podczas FIA World Touring Car Championship (WTCC), międzynarodowych wyścigów, w których uczestniczą sedany z masowej produkcji. Organizowany od 2005 roku cykl wyścigowy przez Eurosport Events (oddział Grupy Eurosport, który organizuje międzynarodowe imprezy) - FIA WTCC również w sezonie 2014 składa się z 12 etapów, odbywających się na 4 kontynentach, a zakończenie cyklu przewidziano w Macao, na torze Circuito da Guia w dniu 16 listopada.