Alfa Romeo 4C Spider - kolejne wcielenie ideału
Po prezentacji modelu Alfa Romeo 4C wszyscy byli zachwyceni stylistyką, prowadzeniem, osiągami itp. choć dobre wrażenie psuła dość wysoka cena. Być może już wkrótce włoski producent będzie miał kolejny argument na to, aby windować cenę za swoje dzieło. Poznajmy bliżej Alfę Romeo 4C Spider.
Prezentowane auto ma praktycznie taką samą linię jak wersja coupe - różnicą jest naturalnie dach, z którego będą zadowoleni tradycjonaliści. Nie doświadczymy tu twardego dachu chowanego w garażu czy też ciężkiej konstrukcji z automatycznym systemem składania. Alfa Romeo 4C Spider dostanie miękki dach ze szkieletem z włókna węglowego. Ma być lekko i stylowo.
Lekkość to coś, na czym zależy producentowi. W porównaniu do wersji coupe, Alfa Romeo 4C Spider jest zaledwie o 60 kilogramów cięższa, co jest wynikiem naprawdę imponującym. Model zaprezentowany w Genewie dostał centralnie zamontowany układ wydechowy wykonany z włókna węglowego oraz tytanu przez firmę Akrapovic. Co ciekawe, układ ma elektronicznie sterowane zawory, które nie tylko poprawiają osiągi, ale wpływają na dźwięk.
Jeśli chodzi o jednostkę napędową, mamy do czynienia z tym samym turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,75 litra i mocy 240 KM z momentem obrotowym na poziomie 350 Nm. Napęd trafia na tylną oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej TCT, która umożliwia sprint do setki w czasie 4,5 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 250 km/h.