A+B - kampania promująca bezpieczeństwo na drogach
„A+B = Absolutnie Bezpieczni” - pod takim hasłem Stalexport Autostrada Małopolska S.A. prowadzi kampanię promującą bezpieczne zachowania na drogach wśród motocyklistów i kierowców samochodów. Partnerem akcji zostało Ogólnopolskie Stowarzyszenie Motocyklistów MotoAutostrada.
- Rosnąca liczba motocykli na drogach, którą obserwujemy także na A4 Katowice-Kraków, wymaga zwiększenia świadomości zasad bezpieczeństwa wśród kierowców jednośladów i samochodów jako współużytkowników dróg. Kampanię „A+B = Absolutnie Bezpieczni” dedykujemy zatem obu grupom wychodząc z założenia, że mogą one nawzajem udzielić sobie cennych rad i wskazówek – tłumaczy Rafał Czechowski, rzecznik prasowy Stalexport Autostrada Małopolska S.A.
Z raportu „Wypadki drogowe w Polsce w 2011 roku” Komendy Głównej Policji wynika, że w ubiegłym roku wydarzyło się ponad 40 tysięcy wypadków drogowych. W 2,4 tys. zdarzeń brali udział motocykliści, którzy byli sprawcami prawie połowy z nich. 42 proc. wypadków z udziałem motocyklistów spowodowali kierowcy samochodów. Z powodu nieudzielenia motocyklom pierwszeństwa przejazdu, wydarzyło się niemal tyle samo wypadków, co na skutek zbyt szybkiej jazdy jednośladami.
- Te wyniki tylko pokazują, ile w kwestii bezpieczeństwa mamy jeszczedo zrobienia my motocykliści i my kierowcy samochodów. Nie zapominajmy bowiem, że większość motocyklistów to także kierowcy samochodów, którzy poza sezonem motocyklowym, najczęściej zasiadają za kierownicą czterech kółek. W kampanii „A+B = Absolutnie Bezpieczni” radzimy, co jako kierowcy jednośladów i samochodów możemy zrobić i na co powinniśmy zwrócić uwagę, aby na drogach było bezpieczniej - mówi Szczęsny Filipiak z Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Motocyklistów MotoAutostrada.
Kampania będzie prowadzona bezpośrednio na A4 Katowice-Kraków, w przestrzeni miejskiej Krakowa i Katowic oraz w Internecie. „A+B = Absolutnie Bezpieczni” zainaugurował zorganizowany w Krakowie happening, podczas którego aktorzy pantomimy ucharakteryzowani na manekiny służące do crash testów prezentowali statystyki wypadkowości z udziałem motocyklistów i kierowców samochodów. Podczas happeningu dystrybuowane były również ulotki informujące o akcji. Po zakończeniu happeningu w Krakowie, aktorzy przejechali na place poboru opłat w Balicach i Mysłowicach na A4 Katowice-Kraków, gdzie rozdawali kierowcom ulotki, przypominając o zasadach bezpiecznej jazdy.