„Spotkanie generacji “ w Audi museum mobile
W 2009 roku marka Audi obchodzi 100 urodziny
Najstarszy pojazd, Slaby Beringer Elektrowagen, pochodzi z 1919 roku. Lącznie wyprodukowano 257 sztuk tego elektrycznego samochodu i sprzedawano go nawet w Japonii. Jedną z najwiekszych atrakcji wystawy jest z pewnością samochód wyścigowy Auto Union Typ D z 1938 roku. Ten typ, uznawany za najpiekniejszy model Auto Union i określany jako Silberpfeil (Srebrna Strza3a), zosta3 stworzony przez Roberta Eberan-Eberhorsta na potrzeby miedzynarodowego Grand Prix, gdy ówczesny regulamin tych wyścigów ograniczy3 pojemnośa silników z turbodo3adowaniem do trzech litrów. Jeszcze w tym samym roku Tazio Nuvolari zdoby3 w tym samochodzie wyścigowym z nadwoziem typu monoposto Grand Prix W3och i Anglii.
Interesujący jest tak?e motocykl NSU typ Baumm. W 1951 roku grafik Gustav Adolf Baumm, wspó3pracujący z NSU, zaproponowa3 model pojazdu przeznaczonego do bicia rekordów. Kierowca prowadzi3 ten motocykl w pozycji le?ącej, a ca3a konstrukcja oparta by3a na desce do prasowania. Do 1956 roku ten jednoślad nazywany „le?akiem" pobi3 kilkadziesiąt rekordów świata i uzyskiwa3 predkości do 242 km/h. Podziwiaa mo?na tak?e DKW Schnellaster z silnikiem elektrycznym, zaprezentowany po raz pierwszy w 1955 roku. Samochód ten by3 przeznaczony wy3ącznie dla ró?nego rodzaju urzedów i przedsiebiorstw energetycznych. Niektóre z elektrycznych Schnellaster je1dzi3y tak?e na niemieckich wyspach na Morzu Pó3nocnym, gdzie obowiązywa3 zakaz poruszania sie samochodów z silnikami spalinowymi. Prototyp F9 z 1941 roku tak?e pochodzi z zak3adów DKW. F9 - pierwsza konstrukcja opracowana samodzielnie przez koncern - ma op3ywowe stalowe nadwozie i trzycylindrowy, dwusuwowy silnik. Samochód ten sta3 sie wzorcem stylistycznym dla powojennych modeli DKW. Wyjątkowym eksponatem jest samochód testowy DKW STM III z 1955 roku – prototyp ma3ego samochodu DKW z nadwoziem z tworzywa sztucznego. Zbudowano 3ącznie dwanaście sztuk tego prototypu, wystawiany egzemplarz jest „ostatnim, który prze?y3".
W nowszej historii Audi równie? mo?na znale1a interesujące samochody pokazywane na wystawie, na przyk3ad trzecią generacje Audi 100, tak zwanego „mistrza świata cw". W 1982 roku ten model, którego wspó3czynnik oporu powietrza cw wynosi3 0,30, by3 najbardziej aerodynamiczną produkowaną seryjnie limuzyną na świecie. Naturalnie nie mo?e tak?e zabraknąa Audi 100 Avant duo (1989) i A4 Avant duo (1996). Oba te auta to prototypy, które przy tylnej osi mia3y umieszczony silnik elektryczny i udowadnia3y w tamtych czasach, ?e mo?liwe jest skonstruowanie samochodów hybrydowych przeznaczonych do krótkich podró?y.
Na wystawie mo?na podziwiaa tak?e Audi R10 Le Mans (2006), pierwszy samochód wyścigowy z silnikiem wysokopre?nym, który wygra3 24-godzinny wyścig na torze Le Mans, Audi V8 – w którym sprawdzane by3y zalety aluminiowego nadwozia (1988) oraz Audi A2 1.2 TDI (2001), tak zwane „auto trzylitrowe".
Wystawa nale?y do serii „ZeitLupe" w Audi museum mobile, stanowiącej ka?dorazowo element 3ączący z kolejną du?ą wystawą specjalną. W tym przypadku jest to g3ówna wystawa z okazji jubileuszu „100 lat Audi", rozpoczynająca sie 11 marca i prezentująca najstarsze jeszcze istniejące pojazdy Audi. Za3o?one przez Augusta Horcha 16 lipca 1909 roku przedsiebiorstwo Audi obchodzi w 2009 roku swoje setne urodziny. Znak Audi – cztery pierścienie – symbolizują marki Audi, DKW, Horch i Wanderer, które w 1932 roku po3ączy3y sie w Auto Union. W 1969 roku dosz3o do po3ączenia Auto Union i NSU, co mia3o znaczny wp3yw na rozwój konstrukcji samochodowych. W 1985 roku Audi NSU Auto Union AG zmieni3o ostatecznie nazwe na AUDI AG. Od wielu lat Audi Tradition razem z Traditionsgesellschaft Auto Union GmbH i NSU GmbH pielegnują i prezentują bogatą i szeroką historie Audi. Audi museum mobile w Audi Forum Ingolstadt zaprasza codziennie od poniedzia3ku do niedzieli w godzinach 9.00 – 18.00. August Horch Museum Zwickau jest otwarte od wtorku do niedzieli w godzinach 9.30 – 17.00.