700 KM, 2,8 s do "setki" - Porsche 911 Turbo TechArt
Firmy tuningowe nie mają dość modyfikowania dotychczasowej "911-ki" i mimo, że Porsche pokazało już nowy model (na kończących się dziś targach IAA we Frankfurcie), TechArt zaprezentował nam swój pomysł na kolejną przeróbkę 911 Turbo.
Korzystając ze swoich wcześniejszych produktów, niemiecki tuner uatrakcyjnił nadwozie supersportowego Porsche body-kitem nadwozia. Dziś odłożymy jednak na bok to, co widoczne jest gołym okiem z zewnątrz, a przyjrzymy się wyłącznie modyfikacjom ukrytym pod karoserią.
Zamieniając standardowe filtry powietrza i kolektory na te wydajniejsze, montując turbosprężarkę VTG i specjalne intercoolery, a także przeprogramowując ECU inżynierom z TechArt udało się „wycisnąć” z 3,8-litrowego silnika typu bokser 700 KM i 880 Nm, czyli dokładnie 200 KM i 230 Nm więcej niż w standardzie.
Praktyczne efekty wprowadzonych modernizacji to (oprócz odchudzenia portfela klienta) sprint do pierwszej „setki” zmniejszony do 2,8 sekundy, sprint do drugiej „setki” zredukowany do 9 sekund i prędkość maksymalna przekraczająca barierę 350 km/h.