6,7 s do "setki", 4,9 l na "setkę" - SLK 250 CDI
Konstruktorzy "benzyniaków" robią wszystko, żeby silniki te gwarantowały jak najlepszy stosunek osiągów do spalania, jednak w tej kwestii nadal królują jednostki wysokoprężne. Dlatego też diesel zawitał pod maskę Porsche, a teraz trafił do Mercedesa SLK.
Do gamy swojego kompaktowego roadstera Mercedes dołączył odmianę 250 CDI będącą pierwszą wysokoprężną wersją silnikową w historii SLK. Pod maską auta zainstalowano 2,1-litrowego diesla rozwijającego 204 KM mocy oraz imponujące 500 Nm momentu obrotowego.
Osiągi wysokoprężnego SLK robią wrażenie – według danych producenta, sprint do pierwszej „setki” wynosi 6,7 sekundy, a prędkość maksymalna kształtuje się na poziomie 247 km/h. Nie bez znaczenia jest też elastyczność – przyspieszenie od 80 do 120 km/h trwa tylko 4,3 sekundy.
Prześwietne osiągi konstruktorom Mercedesa udało się połączyć z rekordowo niskimi wskaźnikami zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji. Na przejechanie 100 km auto potrzebuje 4,9 litra oleju napędowego (!), a na każdym kilometrze emituje 128 gramów dwutlenku węgla.
SLK 250 CDI trafi do salonów sprzedaży już we wrześniu. W Niemczech kosztować będzie 41.828,50 euro (około 173.000 złotych).