550-konna Godzilla na rok 2012 - nowy Nissan GT-R
Inżynierowie Nissana nie ustają w udoskonalaniu flagowego dzieła firmy - modelu GT-R. Przy okazji zmiany rocznika modelowego (na 2012 lub 2013 w zależności od rynku), konstruktorzy zafundowali mu kolejną już kurację wzmacniającą.
Efekty? Zamiast 530 KM, 3,8-litrowa, 6-cylindrowa "fałka" generuje 550 KM. Zmiana nie jest wielka, ale powinna pomóc zespołowi Nissana w ustanowieniu nowego rekordu na północnej pętli toru Nurburgring, gdzie GT-R od lat walczy z Porsche 911 czy Chevroletem Corvette. Co ciekawe, mimo podniesienia mocy, obniżono spalanie - z 12,0 do 11,8 l/100 km.
Przygotowując model 2012/2013 konstruktorzy nie ograniczyli się jednak jedynie do "podkręcenia" jednostki napędowej - nadwozie zostało jeszcze bardziej usztywnione, a wersja z kierownicą po prawej stronie otrzymała zawieszenie o ustawieniach asymetrycznych względem odmiany z "kółkiem" po lewej.
Nowością w ofercie GT-R'a jest też dostępny do tej pory jedynie w Japonii i Wielkiej Brytanii zestaw "For TRACK PACK" zaprojektowany dla egzemplarzy przeznaczonych na tor. Obejmuje on m.in. pozbycie się z wnętrza tylnej kanapy w celu redukcji masy.
Jeszcze w tym miesiącu ulepszony supersamochód Nissana zawita do salonów dealerskich w swojej ojczyźnie. My, Europejczycy, będziemy musieli poczekać na auto do stycznia.