400 KM w kompaktowej limuzynie Audi
Kompaktowe Audi A3 może pełnić różne role. Może służyć jako niewielkie, rodzinne miejskie auto. Jako mała limuzyna. A w wersji, która swoją premierę miała podczas rozpoczętej właśnie wystawie samochodowej w Paryżu, również jako auto o sportowych aspiracjach.
Audi RS3 napędzane będzie bowiem nową, 2,5-litrową jednostką TFSI, która generuje 400 koni mechanicznych maksymalnej mocy, czyli o 33 KM więcej niż w poprzedniej generacji RS3. Do tego nowy silnik dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 480 Nm, który jest dostępny w zakresie od 1700 do 5850 obr/min. Nową jednostką wyposażono nie tylko w system podwójnego wtrysku i układ zmiennych faz rozrządu, ale również poprzez zastosowanie lżejszych metali zmniejszono jej masę o 26 kg.
Kompaktowy sedan przyspiesza do 100 km/h w 4,1 s, a maksymalna prędkość wynosi 250 km/h. Jeśli komuś będzie mało, będzie mógł sobie zażyczyć popuszczenie elektronicznego kagańca i zwiększenie maksymalnej prędkości do 280 km/h. Jak zapewnia Audi wrażenia z jazdy ma potęgować wyjątkowe brzmienie pięciocylindrowej jednostki, które dodatkowo będziemy mogli sobie regulować poprzez system Audi drive select.
Za przeniesienie napędu odpowiada dwusprzęgłowa, 7-stopniowa przeładnia S tronic. Oczywiście RS3 posiada napęd na wszystkie koła quattro z wielopłytkowym, elektrohydraulicznym sprzęgłem, które rozdziela moment pomiędzy osiami. Im jazda jest bardziej dynamiczna, tym więcej momentu przenoszona jest na tylne koła. Ponadto podczas szybkiej jazdy ESP uzupełnia pracę napędu quattro, lekko przyhamowując odciążone koła po wewnętrznej stronie zakrętu. Poza tym układ stabilizacji toru jazdy dysponuje trybem sportowym, który umożliwia nawet wykonywanie kontrolowanych driftów.
Zarządzanie napędem quattro, jak i układu kierowniczego, przekładni, silnika oraz układu wydechowego, zintegrowano z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Kierowca ma do wyboru cztery tryby - auto, dynamic, comfort lub individual. To samo dotyczy opcjonalnego, sportowego zawieszenia RS plus z adaptacyjnym systemem kontroli amortyzacji.
Do sportowej jazdy odpowiednio dopasowane zostało również zawieszenie. Jest ono sztywniej zestrojone, a ponadto w porównaniu do tradycyjnych wariantów zostało obniżone o 25 mm. Za odpowiednie hamowanie odpowiadają 370-milimetrowe tarcze na przednich kołach, choć do wyboru będą również tarcze wykonane z włókien węglowych i ceramiki. Na tylnej osi zamontowano tarcze o średnicy 310 mm ze specjalnymi szczękami. Seryjnie Audi RS3 posiada 19-calowe felgi i w opony o rozmiarze 235/35. Na życzenie, montowane są opony w rozmiarze 255/30.
Audi RS3 będzie naturalnie wyróżniać się również na drodze swoją sylwetką. Osłona chłodnicy Singleframe ma u dołu napis quattro. Poniżej, na całej szerokości przodu rozciąga się szeroka listwa. Seryjne są diodowe reflektory z charakterystyczną sygnaturą świateł do jazdy w dzień. Opcjonalnie dostępne są reflektory Matrix LED. W porównaniu do standardowego A3, RS3 sedan ma szerszy o 20 mm rozstaw kół z przodu i o 14 mm z tyłu. Na pokrywie bagażnika znajduje się regulowany spojler, który poprawia przepływ powietrza. Poniżej uwagę przyciąga pokaźny dyfuzor z pionowymi przetłoczeniami i z dużymi końcówkami rur układu wydechowego. Do wyboru są dwa lakiery przewidziane wyłącznie dla rodziny RS: szary Nardo i czerwony Catalunya.
Wnętrze Audi RS3 utrzymane jest w ciemnej kolorystyce, którą ożywiają podświetlane listwy progowe z logo modelu. Sportowe fotele z czarnej skóry Feinnappa również mają wytłoczone logo RS na oparciach. Opcjonalnie dostępne są sportowe fotele RS o ostrzejszych konturach i ze zintegrowanymi zagłówkami. Sportowa, skórzana kierownica jest spłaszczona u dołu. Sportowy charakter auta uzupełniają aplikacje na desce rozdzielczej i na drzwiach.