4 cylindry, 1,8 litra, 300 koni - nowy silnik Alfy - Alfa Romeo
Przeznaczony dla samochodów Alfa Romeo nowy, turbodoładowany silnik benzynowy z systemem bezpośredniego wtrysku paliwa powstanie we Włoszech, a rozpoczęcie jego produkcji w zakładzie Fabbrica Motori Automobilistici (FMA) Pratola Serra planowane jest z początkiem 2013 roku.
Zaprojektowana do zabudowy zarówno poprzecznej jak i wzdłużnej, nowa jednostka 4-cylindrowa ma pojemność 1,8 litra i rozwija moc maksymalną 300 KM, wyznaczając nowe standardy osiągów w swej kategorii. Spełniać będzie również przyszłe normy emisji spalin: europejską Euro 6 oraz amerykańską Tier 2 Bin 5.
Silnik ten ma konstrukcję całkowicie aluminiową i wyposażony jest w najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne, m.in. system bezpośredniego wtrysku benzyny pod ciśnieniem 200 bar, podwójny system zmiennych faz rozrządu oraz turbosprężarkę o wysokiej wydajności.
Połączenie aluminiowej architektury i najnowocześniejszych technologii jest gwarancją wiodącego w tej kategorii silników stosunku mocy do masy oraz oszczędnego zużycia paliwa. Również pod względem poziomu hałasów i wibracji oraz osiągów jednostka ta zalicza się do bezwzględnej czołówki w swej klasie, czym charakteryzowały się zawsze silniki napędzające samochody Alfa Romeo.
„Jest to niezmiernie ważny krok dla Alfa Romeo w odniesieniu do dalszego re-pozycjonowania tej marki z myślą o dystrybucji światowej. W przygotowaniach modeli roku 2013 naszym głównym celem ekspansji pozostają Stany Zjednoczone." - mówi Harald J. Wester, dyrektor ds. technologii (CTO) firmy Fiat oraz szef marek Alfa Romeo i Maserati - „Wykorzystanie zasobów Grupy Fiat pod kątem rozwoju silników na potrzeby Alfy Romeo to ilustracja nowej wiary w potencjał tej marki. To tylko pierwsze z naszych zamierzeń, aby powrócić do historycznych korzeni Alfy jako najwspanialszej marki włoskich samochodów sportowych."