4,2 l/100 km w hybrydowym Mercedesie klasy E
Mercedes zaprezentował nowe wersje silnikowe klasy E. W obu przypadkach do napędu wykorzystano połączenie silnika spalinowego z elektrycznym.
Słabsza z nowych odmian, E 300 BlueTEC HYBRID, korzysta z 4-cylindrowego diesla rozwijającego 204 KM i 500 Nm oraz jednostki elektrycznej oferującej 27 KM i 250 Nm. Dzięki takiej konfiguracji, limuzyna Mercedesa spala jedynie 4,2 l ON/100 km. 109 g wynosi natomiast emisja CO2 na 1 km.
W przypadku mocniejszej hybrydy, E 400 HYBRID, do dyspozycji jest benzynowe V6 generujące 306 KM i 370 Nm oraz "elektryk" o identycznych parametrach jak w słabszej wersji. Ta odmiana spala - wg amerykańskich standardów CAFE - 8,7 l/100 km.
Hybrydowe warianty klasy E zostaną oficjalnie odsłonięte w styczniu, podczas autosalonu w Detroit, a do sprzedaży trafią w ciągu roku. Wersja E 300 BlueTEC HYBRID oferowana będzie początkowo jedynie w Europie, E 400 HYBRID pojawi się natomiast w USA, następnie Japonii i Chinach.