330 tys euro straty na każdym sprzedanym Maybachu
Ożywienie legendarnej marki Maybach okazało się porażką na całej linii. Nie pomogły ani szum medialny, ani ogromna akcja promocyjna jednej z najbardziej luksusowych limuzyn świata. Sprzedaż auta okazała się po prostu słaba, a generowane przez to straty wręcz kolosalne.
Od rozpoczęcia produkcji modelu 57 w 2002 roku sprzedano nieco ponad 3000 aut. W porównaniu do takich marek jak Rolls Royce czy Bentley to niezwykle słaby wynik. To właśnie dlatego Daimler postanowił zaprzestać produkcji Maybacha.
Luksusowa limuzyna ze znaczkiem "M" zostanie zastąpiona piątą generacją Mercedesa klasy S w 2013 roku. Nic dziwnego, że Daimler rezygnuje z Maybacha. Specjaliści wyliczyli bowiem, że koncern zainwestował ponad 1 mld euro we wskrzeszenie Maybacha, a straty wiążące się ze sprzedażą każdego egzemplarza wynoszą około 330 000 euro. Kwota dość porażająca.
Co ciekawe Maybach planował wprowadzić do oferty jeszcze kilka modeli takich jak 52 z krótszym rozstawem osi, GL-luksusowy SUV, czy 57 z nadwoziem Cabrio. Niestety wszystkie projekty zostały anulowane na rzecz nowej S klasy. Być może zostaną one wcielone w życie pod marką Mercedesa, który prawdopodobnie będzie oferowany w wielu nietypowych odmianach. Czekamy z niecierpliwością.