300-konny potwór na bazie... Fiata 500 1.4!
Chcąc kupić "500-kę" z mocnym silnikiem możemy skorzystać z oferty Fiata i wybrać topową odmianę 100-konną, zajrzeć do gamy Abartha i nabyć wersję 135-konną lub też pokusić się o coś takiego...
Romeo Ferraris, włoska firma zajmująca się tuningiem i sportem motorowym, oficjalnie zaprezentowała zapowiedziany na początku tego miesiąca model Cinquone Stradale będący drogową wersją 360-konnej "wyścigówki" Cinquone Modigliani.
Co prawda model dopuszczony do ruchu publicznymi drogami nie daje do dyspozycji tak pokaźnej ilości koni mechanicznych jak model wyścigowy, ale 300 KM i tak trzeba uznać za wartość oszałamiającą, zwłaszcza mając na uwadze wielkość i masę auta.
Takiej wartości mocy maksymalnej nie udałoby się oczywiście uzyskać bez odpowiednich modyfikacji silnikowych. Motor pracujący pod maską Stradale bazuje na standardowej jednostce 1.4 turbo, ale wyróżnia się na jej tle potężniejszym turbodoładowaniem, przeprogramowanym ECU i zmienionym układem wydechowym.
Zmian na tle fabrycznej "500-ki" nie brakuje także z zewnątrz. Nadwozie zaopatrzono bowiem w przedni zderzak z potężniejszymi wlotami powietrza, przeformowaną maskę, poszerzone nadkola i progi boczne, a także zmodyfikowany zderzak tylny z dyfuzorem i centralnie umieszczonymi końcówkami wydechu.
Modelem Cinquone Stradale nie przewieziemy pasażerów na tylnej kanapie, bowiem projektanci Romeo Ferraris pozbyli się jej na rzecz klatki bezpieczeństwa. Na miejsce standardowych foteli przednich wstawiono natomiast kubełkowe siedzenia wykonane z włókna węglowego, pokryte zamszem i zaopatrzone w 4-punktowe pasy bezpieczeństwa.