30 plug-inów Audi. Wiemy, co, gdzie i kiedy
Audi przyspiesza swoje plany związane z wprowadzaniem do oferty modeli typu plug-in. Do 2025 r. niemiecka marka będzie miała w swojej gamie łącznie 30 różnych modeli elektrycznych lub hybryd plug-in.
W ogłoszonym właśnie planie elektryfikacji swojej gamy modelowej Audi zapowiedziało, że w połowie przyszłej dekady będzie miała na różnych rynkach łącznie 30 modeli z możliwością ładowania baterii z gniazdka, w tym 20 w pełni elektrycznych. Taka ofensywa modeli z elektrycznym napędem ma sprawić, że w 2025 r. ich sprzedaż będzie stanowiła już ok. 40% całkowitej sprzedaży Audi.
Aby osiągnąć ten cel niemiecki koncern zainwestuje w rozwój nowych modeli 14 miliardów euro.
Nowe modele będą wykorzystywać różne platformy podłogowe. Co najmniej trzy modele zbudowane zostaną na modułowej platformie Volkswagena dla pojazdów elektrycznych (MEB). W planach są także modele na platformie PPE, wspólnie zaprojektowanej przez Audi i Porsche, a także na platformie, która posłużyła do zbudowania pierwszego elektrycznego Audi, czyli modelu e-tron.
Elektryczne oraz hybrydowe modele Audi będą dostępne w różnych wersjach nadwoziowych, w tym także jako kombi (Avant) oraz Sportback.
Elektryczne modele Audi:
Audi e-tron (już w produkcji, dostawy w 2019)
Audi e-tron Sportback (debiut w 2019)
Audi Q2 L e-tron BEV (chiński rynek, 2019)
Audi e-tron GT concept (pod koniec 2020)
Audi A3-sized EV concept (wkrótce)
Audi Q4 e-tron Concept na platformie MEB (2020/2021)
Hybrydy PHEV Audi:
Audi A3 e-tron
Audi Q5 55 TFSI e quattro (dwie wersje, Q3 2019)
Audi A6 TFSI e (dwie wersje, wkrótce)
Audi A7 Sportback TFSI e (dwie wersje, wkrótce)
Audi A8 TFSI e (wkrótce)