3,5 l/100 km w nowym Focusie ECOnetic
Paleta silnikowa nowego Focusa już teraz okazuje się bardzo bogata, jednak Ford ma w zanadrzu kolejne odmiany. Podczas, gdy najmocniejsze warianty ST i RS są nadal w fazie przygotowań, najoszczędniejsza wersja ECOnetic ujrzała już światło dzienne.
Sercem nowej opcji silnikowej Focusa jest 1,6-litrowy silnik wysokoprężny Duratorq TDCi o mocy 105 KM. Motor ten wyposażony został w specjalne turbodoładowanie oraz nowo opracowany system bezpośredniego wtrysku paliwa.
Aby uzyskać możliwie najniższe zużycie paliwa, inżynierowie Forda dołożyli do jednostki napędowej takie elementy jak system start-stop, układ odzyskujący energię z hamowania, skrzynię biegów o zmienionych przełożeniach, a także wskaźnik informujący, kiedy najlepiej zmienić bieg na wyższy.
Oprócz tego, konstruktorzy zdecydowali się zaopatrzyć Focusa ECOnetic w ogumienie o niskim oporze toczenia oraz aktywne kratki przednich wlotów powietrza, które w razie możliwości zamykają się, aby poprawić własności aerodynamiczne.
Efekt zastosowania wymienionych podzespołów robi wrażenie – według danych producenta, oszczędny Ford jest w stanie przejechać 100 km na 3,5 l oleju napędowego. Z kolei emisja dwutlenku węgla wynosi – również według oficjalnych danych – niecałe 95 g/km.
Nowy Focus ECOnetic zostanie zaprezentowany szerokiej publiczności w przyszłym tygodniu, podczas targów Amsterdam Motor Show 2011. Do salonów sprzedaży auto trafi w przyszłym roku.