3,2 l/100 km, czyli Volkswagen Golf BlueMotion Concept
O tym, że z biegiem czasu gama siódmej generacji Golfa obejmie multum wersji silnikowych wiemy już od dawna. Teraz możemy dowiedzieć się, co będzie oferować jedna z najciekawszych odmian.
Na swoim paryskim stoisku, Volkswagen postanowił zaprezentować nie tylko seryjną wersję nowego Golfa, ale także studium zapowiadające najoszczędniejszą odmianę BlueMotion. Jak sugeruje prototyp, jej spalanie sięgnie zaledwie 3,2 l/100 km, a emisja CO2 85 g/km.
Wynik ten, stawiający Volkswagena Golfa BlueMotion Concept za wzór ekonomicznego kompaktu, jest o 15 procent niższy w porównaniu do obecnie sprzedawanego modelu. Różnicę tę udało się uzyskać dzięki zastosowaniu kilku sztuczek.
Przede wszystkim, podwozie "odchudzono" o 26 kilogramów, a z karoserii pozbyto się kolejnych 37 kilogramów. Poza tym, dopracowano aerodynamikę, sięgnięto po ogumienie o niskich oporach toczenia i 5-biegową skrzynię o dłuższych przełożeniach, a na dokładkę pod maską umieszczono ulepszony silnik.
Skoro mowa o silniku, możemy zdradzić, że stanowi go 1,6-litrowy, 4-cylindrowy motor z nieśmiertelnej serii TDI, który sprzężono z systemem start-stop i układem odzyskującym energię z hamowania. Wiemy, że nowy diesel studyjnego Volkswagena Golfa BlueMotion generuje 110 KM i 250 Nm, ale nie wiemy, jakie zapewnia osiągi.