265 KM w nowym Renault Megane RS Trophy
Spece z Renault postanowili nie czekać z ujawnieniem najnowszej, a zarazem najpotężniejszej wersji Megane'a RS. Choć w ubiegłym tygodniu poinformowali, że pokażą ją 17 czerwca, już dziś możemy przyjrzeć się pierwszym szczegółom i zdjęciom prezentującym nowy model.
Trophy – bo tak nazywa się nowa odmiana RS-a – wyróżnia się na tle dotychczasowych wariantów przede wszystkim „podkręconym” silnikiem. Dzięki modyfikacjom turbodoładowania i układu wlotów powietrza udało się „wycisnąć” dodatkowe 15 koni mechanicznych i 20 niutonometrów, co dało w sumie pokaźne 265 KM i 360 Nm.
Wzrost mocy i momentu obrotowego nie należy do szczególnie poważnych, co ma swoje odzwierciedlenie w osiągach – sprint od 0 do 100 km/h poprawił się o zaledwie 0,1 sekundy (wyniósł 6,0 sekundy), a prędkość maksymalna wzrosła jedynie o 4 km/h (do 254 km/h). Co ciekawe, dane producenta wskazują, że oprócz poprawionych osiągów auto ma także do zaoferowania niższe spalanie (8,2 zamiast 8,4 l/100 km) oraz niższą emisję CO2 (190 zamiast 195 g/km).
Z zewnątrz Trophy tylko nieznacznie różni się od pozostałych wersji z rodziny RS. Wyróżnia go czarny dach, specjalne naklejki, unikalne 19-calowe felgi oraz nowy spojler tylny. Wewnątrz odnajdziemy natomiast kubełkowe fotele Recaro obszyte ekskluzywnym materiałem oraz system pokładowy R.S. Monitor, który rejestruje różne parametry auta jednocześnie podając je kierowcy w czasie rzeczywistym.
Swojej oficjalnej premiery nowy Megane doczeka się w najbliższy piątek podczas imprezy Renault Sport Day organizowanej na niemieckim torze Nurburgring. Auto trafi do sprzedaży 20 czerwca i będzie oferowane w 10 europejskich krajach (niestety, bez Polski). Na rynek trafi 500 egzemplarzy, z których każdy kosztować będzie 35.500 € (140.000 PLN).