260-konny Civic Type R Mugen na pożegnanie
Choć wszyscy wielbiciele Hondy z niecierpliwością czekają na premierę nowego Civica, japońska marka nie zapomniała o dotychczasowej generacji prezentując jej kolejną, ostatnią już wersję. Jak sama nazwa wskazuje, została ona zaprojektowana przez nadwornego tunera Hondy, firmę Mugen.
Nazwa pożegnalnej wersji obecnego Civica sugeruje również, że pod maską pracuje silnik o pojemności 2,2 litra. I tak też jest w rzeczywistości, bowiem spece z Mugena „rozkręcili” 2-litrową jednostkę benzynową o kodzie wewnętrznym K20, przy okazji podnosząc moc maksymalną do 260 KM, a maksymalny moment obrotowy do 240 Nm.
Niestety, Civic Type R Mugen 2.2 nie doczeka się produkcji seryjnej. Powodem jest fakt, że zastosowana w nim jednostka napędowa nie spełnia najnowszych norm emisji spalin. Nie oznacza to jednak, że auto nie wyjedzie na drogi – Honda rozważa modyfikacje 4 niesprzedanych jeszcze Civiców Type R lub zaoferowanie pakietu odpowiednich przeróbek obecnym użytkownikom tych modeli.