250 KM pod maską Focusa ST hatchback i kombi
Podobnie jak w pierwszej i drugiej, również i w najnowszej generacji swojego kompaktowego modelu Ford zaproponował klientom sportową odmianę ze znaczkiem ST. Najświeższa wersja Focusa III zadebiutowała na rozpoczętych dziś targach we Frankfurcie.
Stylistyka wersji ST nie jest dla nas zaskoczeniem, bowiem auto wygląda niemal identycznie jak prototyp pokazany na ubiegłorocznym salonie w Paryżu. Z zewnątrz, samochód wyróżnia się więc efektownymi felgami oraz body-kitem nadwozia obejmującym zderzak przedni z potężnymi wlotami powietrza, agresywne progi boczne, zderzak tylny z dwiema centralnie umieszczonymi końcówkami wydechu i spojler dachowy.
Niespodzianką jest z kolei fakt, że Ford postanowił przygotować sportowego Focusa nie tylko w nadwoziu hatchback, ale także w wariancie kombi. Niezależnie od typu karoserii, pod maską pracuje 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik z serii EcoBoost, który dzięki turbodoładowaniu dostarcza 250 KM i 360 Nm. Moment napędowy benzynowej jednostki przekazywany jest na przednią oś przy pomocy 6-biegowej skrzyni ręcznej.
W porównaniu do „zwykłych” odmian Focusa, ST ma zawieszenie lepiej dostosowane do szybkiego pokonywania zakrętów oraz układ hamulcowy skuteczniej zatrzymujący rozpędzony pojazd. Nie zabrakło ponadto sportowego ogumienia – na 18-calowe obręcze nałożono opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 o rozmiarze 235/40 R18. Wyróżnikiem sportowej wersji są również sportowe fotele dostarczone przez Recaro.
Dynamiczny kompakt Forda wejdzie do sprzedaży w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Auto oferowane będzie na całym świecie, ale jedynie na naszym kontynencie dostępna będzie opcja nadwoziowa kombi.