23 Rajd Argentyny
W wyniku ostatniego etapu wydłużonego o dwa odcinki specjalne odwołane dnia poprzedniego, Carlos Sainz, Marc Marti oraz Xsara WRC kończą Rajd Argentyny na drugiej pozycji.
<strong>W wyniku ostatniego etapu wydłużonego o dwa odcinki specjalne odwołane dnia poprzedniego, Carlos Sainz, Marc Marti oraz Xsara WRC kończą Rajd Argentyny na drugiej pozycji.</strong>
Ten doskonały wynik pozwala umocnić drugą pozycję Citroëna w klasyfikacji Mistrzostw Świata producentów.
Sam Carlos Sainz przesunął się na trzecie miejsce w klasyfikacji kierowców.
Eliminacja południowoamerykańska Rajdowych Mistrzostw Świata pozostawia jednak pewien niedosyt w teamie Citroën Sport, którego nie kryje Guy Fréquelin:
„ Przed rajdem zapowiedziałem życzenie aby na mecie Rajdu dwa nasze samochody uplasowały się w pierwszej piątce, a jeden z nich na podium. W sobotę popołudniu znacznie przekraczaliśmy te założenia. Sebastien był piąty a Carlos pewnie prowadził w stawce.”
Sytuacja się zmieniła w ciągu godziny. Carlos i Marc otrzymali minutę kary ( za zbyt wczesny wjazd do parku maszyn), Sebastien wypadł z trasy z powodu złej widoczności w kurzu 20 tego odcinka specjalnego.
„W żadnej mierze nie obwiniam załóg, kontynuuje Guy Fréquelin, nikt z nas w pełni nie uchroni się od błędu. Wolę zachować w pamięci, że Xsara na tym terenie była równie dobra jak najlepsze samochody w stawce, co pozwala nam mieć dobre perspektywy na przyszłe eliminacje.
Carlos pokazał swoją motywację, wytrwałość i szybkość, Sebastien ponownie zadziwił swoją zdolnością do przystosowania i talentem kierowcy. Żałuję, że nie ma go na mecie, bowiem aby utrzymać się na czele klasyfikacji mistrzostw świata producentów należy na każdym rajdzie mieć dwa samochody w punktacji końcowej.”
Mając możliwość wygrać w 170 rajdzie w swojej karierze, co sprawiłoby, że byłby jedynym kierowcą z 26 zwycięstwami, Carlos Sainz stracił szansę na sukces w ciągu kilku fatalnych sekund. Zareagował jednak jak przystało na prawdziwego mistrza podejmując walkę do ostatniego metra trasy, przechodząc sukcesywnie z trzeciego na drugie, powracając na trzecie, odzyskując wreszcie końcowe drugie miejsce na ostatnim odcinku specjalnym!
Nieco zawiedziony, z postawą godną sportowca przyjął 86 w swojej karierze miejsce na podium komentując swój start: „ Xsara wystąpiła w Argentynie po raz pierwszy z doświadczeniem jedynej sesji zapoznawczej na tym terenie w ubiegłym roku. Samochód okazał się być szybkim i niezawodnym. Atakowałem w 100% od startu do mety. Nasza jazda była dobra, jednak popełniliśmy błąd na punkcie kontroli czasu, który pozbawił nas zwycięstwa. Jest to strata dla całego zespołu czego bardzo żałuję. Jednak to, co udało się nam tu zaprezentować jest niezwykle zachęcające do przyszłych startów.
Klasyfikacja końcowa Rajdu Argentyny
1. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 206) 4 godz 14 min 45 s
2. C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara) + 26,6 s
3. R. Burns/R. Reid (Peugeot 206) + 1 min 12,8 s
<strong>Źródło: Citroen Polska</strong>